Monday, September 4, 2017

انتقاد وزارت خارجه آمریکا از حکم اعدام محمدعلی طاهری بنیانگذار “عرفان حلقه”

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از صدور حکم اعدام برای بنیانگذار “حلقه عرفان” ابراز نگرانی کرده و آن را ناقض تعهدات بین‌المللی ایران دانسته است.


به گزارش «محبت نیوز» وزارت خارجه آمریکا روز جمعه (اول سپتامبر/ ۹ شهریور) با صدور بیانیه‌ای از صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری، بنیانگذار “عرفان حلقه”، به سختی انتقاد کرد. در این بیانیه آمده است که دولت آمریکا به شدت نگران اجرای این حکم است.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، یکشنبه گذشته (۲۹ مرداد) از صدور حکم برای بنیانگذار عرفان حلقه خبر داده، اما نوع حکم را مشخص نکرده و از بیان جزئیات آن امتناع کرده بود.
وکیل محمد علی طاهری هم از ابلاغ حکم اعدام بنیانگذار “عرفان حلقه” خبر داده است. علیزاده طباطبایی این حکم را “کاملا بی‌پایه و اساس” خوانده و گفته است که قطعا به آن اعتراض خواهد کرد.
بیانیه وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که حکم صادره تناسبی با تعهدات بین‌المللی در زمینه رعایت آزادی بیان و آزادی عقیده و مذهب ندارد.
اخیرن و در اتهاماتی جدید برخی محافل نزدیک به اصولگرایان در ایران ادعا می‌کنند که محکومیت طاهری ربطی به ابداع یک فرقه ندارد بلکه او “روابط نامشروع” جنسی با زنان داشته و به لواط مبادرت کرده است!

No comments:

Post a Comment