Sunday, September 17, 2017

شاگردان آیت‌الله نکونام: رسانه سپاه با انتشار تصویر اطلاعیه دادگاه ویژه، خود را از اتهام جعل اخبار، مبرا کند


جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان آیت‌الله نکونام در بیانیه‌ای با اعتراض به خبری که خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه، درباره اتهامات این استاد حوزه علمیه‌ی محبوس در زندان منتشر کرده، از مسئولان قوه قضاییه خواسته‌اند برای روشن شدن دروغ‌های این خبرگزاری، تصویر کیفرخواست و حکم صادره برای آیت‌الله نکونام را منتشر کنند.
به گزارش کلمه، صبح امروز خبرگزاری فارس در بیانیه‌ای با اعلام این خبر که آیت‌الله نکونام در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس، شلاق تعزیری و خلع لباس روحانیت محکوم شده و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر قطعیت یافته است، در حالی که بر اساس اسناد شاکی اصلی پرونده آیت‌الله نکونام، مکارم شیرازی بوده، مدعی شده است که در جریان رسیدگی به پرونده وی مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزوی نفیاً‌ و اثباتاً هیچ‌گونه نقشی نداشته‌اند، بدیهی است هر کس مورد تخریب و افترا سایت‌ها و حامیان وی قرارگرفته از حق شکایت و تعقیب کیفری برخوردار می‌باشد.
آیت الله نکونام اولین بار در دی ماه سال ۹۳، پس از آنکه از مواضع آیت الله مکارم شیرازی علیه اینترنت پرسرعت انتقاد کرد، بازداشت شد. هرچند مکارم چندی بعد، ارتباط خود با این موضوع را رد کرد.
با این حال آیت الله نکونام بدون شاکی خصوصی و در دادگاهی که هیچ جزئیاتی از آن تاکنون برای افکار عمومی روشن نشده، به دو سال حبس محکوم شده که پس از اعتراض دادستانی، به پنج سال افزایش پیدا کرده است.
وی در پایان سال ۹۳، در پی وخامت حالش پس از سکته مغزی از زندان آزاد شد. اما انتشار مطلبی در روزنامه قانون در فروردین ماه به بازداشت دوباره وی منتهی شد.
متن بیانیه شاگردان آیت‌الله نکونام را به گزارش کلمه می‌خوانیم:
ملت فهیم و آگاه ایران
با سلام و احترام
خبرگزاری رسمی سپاه، امروز در یک خبر مجعول و فاقد وجاهت حقوقی، اطلاعیه‌ای منسوب به دادگاه ویژه روحانیت قم، درباره محکومیت آیت‌الله العظمی نکونام منتشر کرده است. با نظر به اینکه ارگان خبری سپاه، درحالی این اطلاعیه را منتشر کرده است که خود قوه قضاییه خبرگزاری رسمی و مستقلی دارد، چند نکته جهت روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا ذکر می‌‌شود:
۱- دادگاه بدوی در زمستان سال ۹۳ برای آیت‌الله العظمی نکونام حکم دو سال زندان صادر کرد که به دلیل شکایت ایشان از مکارم شیرازی، در دادگاه تجدید نظر به پنج سال بدون حق واخواهی، افزایش یافت. در حال حاضر این حکم در حال اجراست و سه سال از آن سپری شده است. اما رسانه مافیای قدرت و ثروت، تیتر خبر امروز را طوری تنظیم کرده است که گویی حکم جدیدی صادر شده است.
۲- رسانه سپاه، موارد محکومیت ایشان را بدون ذکر موارد اتهامی اعلام کرده است؛ چون می‌داند ذکر موارد اتهامی بنا به نص قانون، جرم محسوب می‌شود. اما مزورانه و ریاکارانه می‌گوید بخاطر حفظ آبروی روحانیت این کار را انجام داده است! تنظیم کنندگان اطلاعیه جعلی با این کار هم از مجرمیت احتمالی و پیگرد قضایی گریخته‌اند و هم سعی کرده‌اند ذهن مخاطب را برای تراشیدن هر نوع اتهامی، آزاد بگذارند تا از این راه، بطور کامل ماموریت مباهته‌ای (ترور شخصیت مخالفان، از راه تهمت‌های مختلف) خود را به انجام برسانند!
۳- بیماری‌های مختلف آیت الله العظمی نکونام نیز در این بیانیه، تکذیب شده است؛ همانطور که دخالت آقای مکارم شیرازی! در حالیکه تصویر اسناد پزشکی ایشان و گواهی پزشکی قانونی مبنی بر سکته مغزی حاد دوطرفه؛ مانند تصویر شکایت آیت الله العظمی نکونام از آقای مکارم، بارها و بارها در رسانه‌های مستقل منتشر شده است.
در پایان از پروپاگاندای دولت تفنگ به دست (بخوانید سپاه) می‌خواهیم با انتشار تصویر اطلاعیه دادگاه ویژه، خود را از اتهام جعل اخبار، مبرا کند. پس از آن نیز از آقایان رییسی و منتظری (مسوولان دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت) می‌خواهیم با انتشار تصویر کیفرخواست و حکم صادره برای آیت‌الله العظمی نکونام، به این سوال پاسخ دهند که مسایل حوزه و روحانیت، چگونه از رسانه نظامیان سر برمی‌آورد و چگونه است که پرونده آیت‌الله العظمی نکونام، مانند سایر پرونده‌های سیاسی- اعتقادی برای سپاه جذابیت پیدا کرده است؟ تا جایی‌که خبر امروز را هم گروه سیاسی خبرگزاری سپاه، منتشر می‌کند! (بخوانید #نفوذ_در_قوه_قضائیه) مگر اینکه خود این آقایان هم در واقع گماشته همان نظامیان باشند و نتوانند مستقلاً چیزی بیان کنند.
بیست و پنجم شهریور ۹۶
جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه

No comments:

Post a Comment