Wednesday, September 27, 2017

ادامه اعتصاب غذای سه زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه

اعتصاب غذای سه زندانی اهل سنت در زندان ارومیه ادامه دارد.
انور خضری، کامران شیخه و خسرو بشارت، سه زندانی سنی مذهبی هستند که برای برگزاری دادگاه از زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان با وجود انتظار برای انتقال به بند زندانیان عقیدتی، به دلیل بی توجهی مسئولان به اجرای اصل تفکیک جرایم، به بند موسوم به «روان درمانی» که زندانیان آن عمدتا با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.
این سه زندانی اهل سنت در اعتراض به این اقدام مسئولان زندان، اعتصاب غذا کرده‌اند که زندانبانان هم در پاسخ آنان را به سلول‌های انفرادی منتقل کرده‌اند.
به نوشته هرانا، انور خضری، کامران شیخه و خسرو بشارت، همراه داود عبداللهی، فرهاد سلیمی، قاسم آبسته و ایوب کریمی، از تاریخ ۱۶ آذر سال ۸۸ در حبس به سر می‌برند.
این افراد ۲۹ شهریور ماه برای برگزاری دادگاه از زندان رجایی شهر کرج به زندان ارومیه منتقل شده‌اند.
این سه زندانی که از هشت سال پیش در زندان به سر می‌برند پیش از این به اعدام محکوم شده بودند اما این حکم در سال ۹۵ از سوی دیوان عالی کشور شکسته شد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه‌ای دیگر ارجاع شد.
این زندانیان اهل سنت با اتهاماتی همچون اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروه‌های سلفی، افساد فی‌الارض و محاربه رو به رو شده اند؛ گرچه درباره جزییات فعالیت‌های آنان اطلاعاتی منتشر نشده است.
به گزارش منابع حقوق بشری، این متهمان اتهام‌های مطرح شده را رد کرده‌اند و گفته‌اند تنها به دلیل اعتقادات خود و فعالیت‌هایی همچون شرکت در جلسات مذهبی و پخش مطالب مذهبی، دستگیر شده‌اند.

No comments:

Post a Comment