Sunday, September 17, 2017

قرار بازداشت ساسان آقایی تمدید شد



 قرار بازداشت ساسان آقایی، روزنامه‌نگار و معاون سردبیر روزنامه اعتماد، صبح روز چهارشنبه شهریور ۲۲ شهریور ماه برای یک ماه دیگر تمدید شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ساسان آقایی از ۲۱ مردادماه در بند ۲۴۱ زندان اوین تحت بازجویی به سر می‌برد و شعبه دوم دادسرای رسانه قرار بازداشت این روزنامه‌نگار را برای یک ماه دیگر تمدید کرده است.
در هفته های گذشته گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازداشت ساسان آقایی و یغما فشخامی، از مقامات ایران خواست که به بازداشت‌های خودسرانه روزنامه‌نگاران پایان دهند.
رضا معینی مسئول بخش ایران و افغانستان گزارشگران بدون مرز دراین‌باره گفت:«بازداشت روزنامه‌نگاران در محل کار تهدیدی علیه آزادی اطلاع‌رسانی و روزنامه‌نگاران است، و اقدامی است برای تحمیل سانسور بر رسانه‌ها. مقامات مسئول ایران باید به بازداشت‌های خودسرانه روزنامه‌نگاران و مخفی نگاه‌داشتن مکان بازداشت آن‌ها پایان دهند که مغایر با قانون‌های داخلی و موازین جهانی ناظر بر رعایت حقوق بشر هستند.»
شایان ذکر است؛ عصر روز ۲۱ مردادماه، مأموران امنیتی با مراجعه به دفتر روزنامه اعتماد، ساسان آقایی، معاون سردبیر این روزنامه را بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده‌اند.
گفته می‌شود نیروهای امنیتی پس از بازداشت این روزنامه‌نگار در دفتر روزنامه او را به خانه‌اش برده‌اند و پس از تفتیش خانه و ضبط برخی از وسایل شخصی‌اش او را به زندان اوین منتقل کرده‌اند.
ساسان آقایی که در حوزه سیاست ایران می‌نویسد، اول آذرماه ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به اتهامات نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی بازداشت و ۱۲۸ روز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ و بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین بود. او در تاریخ هشتم فروردین‌ماه ۸۹ با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون ریال از زندان اوین آزاد شد و پس از آن در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شد و برای اتهام نشر اکاذیب قرار منع تعقیب صادر شد.

No comments:

Post a Comment