Tuesday, September 12, 2017

اعمال فشار بر خانواده ارژنگ داوودی؛ احضار و بازجوی از سوی نیروهای امنیتی


روز گذشته یادگار داوودی (عموی ارژنگ داوودی) و فرزندش، محمود داوودی، در اداره اطلاعات ایذه مورد بازجویی قرار گرفتند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بیستم شهریورماه یادگار داوودی و محمود داوودی در پی احضار از سوی اداره اطلاعات شهرستان ایذه به این مکان مراجعه کردند و از سوی نیروهای امنیتی سپاه بازجویی و تهدید شدند.
مأموران اعلام کردند که یادگار داوودی می‌بایست بار دیگر در ۲۲ شهریورماه به اداره اطلاعات شهرستان ایذه مراجعه کند.
یادگار داوودی ۷۷ ساله است و از بیماری‌های قلبی و دیابتی رنج می‌برد.
ارژنگ داوودی، زندانی سیاسی محبوس در زندان زاهدان در ماه جاری با انتشار یک فایل صوتی از عدم امنیت جانی خویش در این زندان گفته بود.
این زندانی سیاسی در مهرماه سال گذشته از زندان رجایی شهر به زندان زابل تبعید و در ماه‌های اخیر به زندان زاهدان منتقل شده است.
ارژنگ داوودی، پس از سیزده سال حبس، همچنان از حق مرخصی محروم می‌باشد. این در حالی است که این زندانی سال خورده به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف و شرایط زندان در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد.
ارژنگ داوودی در آبان‌ماه ۱۳۸۲ دستگیر و ۱۶ ماه پس از بازداشت به اتهام راه‌اندازی و تأسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» توهین به رهبر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و مسئولان نظام و روحانیان و توهین به مقدسات به ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.
در تیر ماه ۱۳۹۳، شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج این زندانی سیاسی را به اتهام «محاربه از راه ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» به اعدام محکوم کرد که این حکم در فروردین‌ماه ۹۵ به ۵ سال حبس در تبعید کاهش یافت.
وی تاکنون در زندان‌های مختلفی از جمله، زندان‌های اوین، اهواز، بندرعباس و گوهردشت کرج محبوس بوده است.

No comments:

Post a Comment