Wednesday, September 6, 2017

یک سال از زندانی شدن «هادی عسگری» نوکیش مسیحی گذشت

بیش از یک سال از زندانی شدن «هادی عسگری» نوکیش مسیحی زندانی در اوین می‌گذرد و او منتظر برگزاری دادگاه تجدید نظر است.


به گزارش«محبت نیوز» دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۹۶ با حکم قاضی احمدزاده رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران حکم دو نوکیش مسیحی صادر شد. هادی ‘عسگری’ به ۱۰ سال حبس و ‘امین افشارنادری’ به ۱۵ سال حبس که ۵ سال از آن به اتهام توهین به مقدسات بود محکوم شدند.
اوایل مرداد ماه ‘امین افشار نادری’ پس از اعتصاب غذا و وخامت حال جسمی، با قید وثیقه‌ای به مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان، آزاد شد و اکنون ‘هادی عسگری’ تنها زندانی است که از جمع بازداشتی‌های پرونده فیروزکوه همچنان در زندان مانده است.
پنجم شهریور ماه سال ۱۳۹۵ (۲۶ آگوست ۲۰۱۶) نیروی انتظامی به باغی در فیروزکوه حوالی تهران یورش برد و ۱۷ تن از شهروندان مسیحی را در آن مکان بازداشت کرد که از این بین ”رامئیل بت تمرز”، ”امین افشارنادری”، “هادی عسگری”، “محمد دهنوی” و “امیرسامان دشتی”، به اوین منتقل شدند.

گروهی از این بازداشت‌شدگان با قرار وثیق آزاد شدند، اما امیر افشار نادری و هادی عسگری چندین ماه را در زندان بلاتکلیف به سر بردند و بارها مورد بازجویی قرار گرفتند، ولی باز هم تفهیم اتهام نشدند. تا اینکه در اعتراض به این وضعیت از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ به علت عدم رسیدگی به پرونده‌ شان دست به اعتصاب غذا زدند.
۲۶ بهمن ماه سال گذشته بختیاری، رئیس دفتر دادستان کل کشور و خیرالدین، معاون دادستان کل در بازدیدی که از زندان اوین داشتند قول مساعد دادند که به وضعیت چند زندانی امنیتی، عقیدتی و سیاسی رسیدگی کنند که هادی عسگری و امین افشار نادری، دو نوکیش مسیحی زندانی در بند ۴ زندان اوین بین آنها بودند.
در نهایت پس از حدود هشت ماه بلاتکلیفی برای رسیدگی به پرونده‎شان به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب منتقل شد.
این دو زندانی عقیدتی شنبه ۱۹ فروردین در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده در ارتباط با پرونده دستگیری در فیروزکوه به اتهام تشکیل کلیسای خانگی تفهیم اتهام و محاکمه شدند و احکام سنگینی برایشان صادر شد.
دادگاه این نوکیشان مسیحی در ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ برگزار شد و علاوه بر مجازات حبس حکم داده شد که هر کدام از آنها پس از طی دوران محکومیت برای دو سال نیز حق خروج از کشور را ندارند.
احکام صادر شده برای این دو زندانی مسیحی از سنگین‌ترین احکامی است که در سال‌های گذشته برای زندانیان عقیدتی و حتی سیاسی صادر شده است.

No comments:

Post a Comment