Thursday, September 7, 2017

پاسخ کم سابقه رهبر جمهوری اسلامی به نامه انتقادی مولوی عبدالحمید



رهبر جمهوری اسلامی در اقدامی کم‌سابقه، در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان که دربارهٔ «تبعیض» نسبت به اهل سنت انتقاد کرده بود، نوشت که ارکان جمهوری اسلامی موظفند «بر اساس قانون اساسی» بین ایرانیان تبعیض روا ندارند.
آقای خامنه‌ای در این نامه کم‌سابقه نوشته که «همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند.»
متن کامل پاسخ دفتر رهبر جمهوری اسلامی به شرح زیر است:
جناب آقای مولوی عبدالحمید
سلام علیکم
مرقومه جنابعالی خطاب به مقام معظم رهبری دریافت و به استحضار ایشان رسید. معظم‌له از اظهار علاقه‌مندی شما به نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانبداری و حمایت و دفاع از کشور و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی قدردانی کرده و فرمودند:
«همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند».
به این امید که با الهام از تعالیم اسلامی و تمسک به اصول قانون اساسی همه ما به عنوان ایرانی بتوانیم در جهت اعتلای کشور و تامین منافع ملی و تحکیم وحدت و یکپارچگی گام برداریم و نقش خود را در انجام وظایف دینی و ملی ایفا کنیم.
محمدی گلپایگانی

No comments:

Post a Comment