Tuesday, July 25, 2017

صدور حکم اعدام و شلاق برای دو متهم در تهران



فردی که در جریان درگیری با‌ همسرش او را کشته بود در دادگاه کیفری تهران محاکمه شد و قضات دادگاه به علت رضایت خانواده مقتول او را به ۱۵ سال حبس به اتهام «اخلال در نظم عمومی جامعه» و هشتاد ضربه شلاق به اتهام «شرب خمر» محکوم کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رکنا، نوزدهم مهرماه، سال ۹۱ خانواده‌ای با مراجعه به اداره آگاهی در تهران از گم‌شدن دختر جوان‌شان به نام سیمین خبر دادند که با گذشت یک هفته جسد این زن جوان در سطل زباله‌ای در بلوار فردوس پیدا شد و کارآگاهان توانستند از طریق ردیابی گوشی به سرقت رفته سیمین، مرد جوانی به نام اکبر ۳۵ ساله را شناسایی کنند.
هفته گذشته این مرد در شعبه هشتم دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغرزاده و مستشاری  قاضی توکلی تحت محاکمه قرار گرفت و در آغاز خانواده مقتول در قبال دریافت ۵۰ میلیون تومان دیه حاضر به گذشت شدند و سپس متهم از نظر جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
آنگاه متهم پای میز محاکمه ایستاد و در دفاع از خود به قضات گفت: «شب حادثه من و سیمین مشروب خورده بودیم که ضمن مشاجره‌ای سیمین با چاقوی میوه‌خوری مرا زخمی کرد و من هم که حالت عادی نداشتم چاقو را از دستش گرفتم و به شکمش زدم بعد هم متوجه شدم او مرده است.»
قضات در پایان محاکمه با توجه به رضایت اولیای دم و گذشت از حق قصاص این متهم را به اتهام اخلال در نظم عمومی جامعه به واسطه قتلی که مرتکب شده بود به ۱۵ سال حبس و به دلیل شرب خمر به ۸۰ ضربه شلاق محکوم کردند.
صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران
به گزارش رکنا، مردی که متهم به قتل دوست صمیمی‌اش بود در شعبه یازدهم دادگاه کیفری تهران، به اعدام محکوم شد.
متهم مردی بود که به اتهام قتل دوست صمیمی­اش پای میز محاکمه حاضر شد. میثم ۲۵ساله پانزدهم بهمن­ماه سال ۹۵ از سوی مأموران کلانتری ۱۱۱ شهید قدوسی بازداشت شد. متهم بعد از اقرار به جرمش در توضیح ماجرا گفت: «دو سال از زندگی مشترک با همسرم می­گذشت که متوجه شدم مرد غریبه­ا‌ی به او پیامک می­دهد و مزاحم او می­شود. از همسرم خواستم توضیح دهد اما طفره می­رفت تا اینکه روزی تلفن همراهش را کنترل کردم و متوجه شدم اسم مرد مزاحم سهیل است. از آنجائیکه نام دوست صمیمی­ام سهیل بود و با هم رفت و آمد داشتیم به او مظنون شدم. از این موضوع به همسرم حرفی نزدم. روزی با مقتول قرارگذاشتم و موضوع را به او گفتم. سهیل گفت اشتباه می­کنی اما خیلی عصبانی بودم و با چاقو به سینه او زدم و فرار کردم.»
متهم در ادامه گفت: «بعد از قتل پیش یکی از دوستانم رفتم. او می­خواست به ارومیه برود به همین خاطر از او خواستم همراهش شوم که قبول کرد. بعد از ارومیه قصد فرار به خارج از کشوررا داشتم که در مرز بازرگان شهر ماکو دستگیر شدم.»
این پرونده بعد از کامل شدن بررسی‌ها به شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در  اولین جلسه رسیدگی به پرونده به ریاست قاضی ‌متین راسخ متهم بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم در جایگاه حاضر شد و بعد از شرح ماجرا از خودش دفاع کرد. در پایان هئیت قضایی متهم را بنا به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم کرد.

No comments:

Post a Comment