Tuesday, July 25, 2017

دستگیری هشت تن از هواداران عرفان حلقه در شاهین‌شهر


اطلاعات سپاه «صاحب‌الزمان» استان اصفهان در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۸ نفر از طرفداران «عرفان حلقه» در شاهین‌شهر خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در اطلاعیه سپاه آمده است که یکی از مدرسین «عرفان حلقه» به همراه تعدادی از شاگردان خود در شاهین‌شهر بازداشت‌شده‌اند؛ تعداد افراد بازداشت‌شده در این اطلاعیه ۸ تن اعلام شده است.
پیش از این نیز اطلاعات سپاه در اصفهان از دستگیری یازده تن از هواداران عرفان حلقه در نجف آباد خبر داده بود.
طی ماه‌های اخیر فشار بر طرفداران عرفان حلقه بیشتر شده است؛ در خردادماه تنها در شهرستان مشهد بیش از ۲۷ تن از شاگردان و مربیان عرفان حلقه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
هواداران آقای طاهری در سال‌های گذشته چند بار در اعتراض به بازداشت او در تهران و چند شهر دیگر تجمع کرده‌اند.
محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» تاسیس کرد که در آن به فعالیت‌هایی مربوط به «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و ساینتولوژی» مشغول بود. او در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد و حکم اولیه‌ای که برایش صادر شد نیز «اعدام» بود.
سال ۹۵ حکم اعدام او در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب ارجاع شد.
این زندانی عقیدتی یک سال پس از اتهام دوران حبس، در روز ۹ اسفند ماه ۹۵ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده مجددا به اتهام «فساد فی الارض» که در دادگاه قبلی از آن تبرئه شده بود، متهم شد و همزمان یک روز پس از دادگاه فیلم مستندی از شبکه سوم صداوسیما پخش شد که در آن افرادی با صورت شطرنجی در حالی که از شاگردان سابق وی معرفی شدند، خواهان اجرای حکم «اعدام» در مورد آقای طاهری موسس «عرفان حلقه» شدند.

No comments:

Post a Comment