Monday, July 17, 2017

اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی اصفهان


سحرگاه روز جاری، حکم اعدام چهار زندانی، در زندان‌ مرکزی اصفهان به اجرا درآمد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بامداد امروز ۲۶ تیرماه ۱۳۹۶، چهار زندانی با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» در زندان مرکزی اصفهان، اعدام شدند.
سازمان حقوق بشر ایران در این خصوص گزارش کرد؛ دوتن از این زندانیان که از بند ۴ این زندان منتقل شده بودند «سعید دیاگر» و «مرتضی برقمی» نام داشتند و به ترتیب با اتهام ۸۰۰ گرم هروئین و دو و نیم کیلوگرم هروئین به اعدام محکوم شده بودند. بند ۴ زندان مرکزی اصفهان به زندانیان محکوم به اعدام مواد مخدر اختصاص دارد.
دو زندانی دیگر نیز که حکمشان در این زندان به اجرا درآمد با اتهام محاربه از طریق سرقت مسلحانه به اعدام محکوم شده بودند. تا لحظه تنظیم این خبر هویت این دو زندانی احراز نشده است. یکی از این دو زندانی زمانی که نامش را برای اجرای حکم صدا می‌زنند با چاقو خود را زخمی کرده بود تا اجرای حکم اعدامش به تعویق بیافتد. با این حال وی را پس از بخیه زدن، دوباره به سلول انفرادی منتقل کرده و حکم را اجرا کردند.
یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «مرتضی برقمی در زندان مهره دوزی می‌کرد و از این راه خرج زن و بچه خود را تامین می‌کرد.»

No comments:

Post a Comment