Tuesday, July 4, 2017

سیامک میرزایی؛ افت فشار خون و کاهش وزن شدید پس از هفده روز اعتصاب غذا



وضعیت جسمانی سیامک میرزایی، فعال مدنی محبوس در بند هشت زندان اوین، در آستانه هفدهمین روز از اعتصاب غذا، وخیم گزارش شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سیامک میرزایی، فعال مدنی که از تاریخ ۲۷ خردادماه، در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده‌اش در اعتصاب غذا به سر می برد، پس از ۱۷ روز با کاهش وزن و افت شدید فشار خون، در وضعیت نامساعدی قرار دارد.
در آخرین مراجعه آقای میرزایی به بهداری، فشار خون او شش روی هشت اعلام شده است و وزن این زندانی سیاسی در طی این مدت یازده کیلوگرم کاهش یافته است.
گفتنی است؛ خانواده مهندس میرزایی طی روزهای اخیر از سوی ماموران امنیتی تحت فشار و تهدید قرار گرفته اند.
این زندانی سیاسی پیش‌تر در روز جمعه ۲۶ خردادماه با انتشار نامه‌ای سرگشاده گفته بود که در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده‌اش از روز شنبه دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
سیامک میرزایی همچنین در نامه خود از بند هشت یادآوری کرده است که پس از گذشت ۱۲ ماه از بازداشت همچنان به‌صورت بلاتکلیف به سر می‌برد.
وی در این نامه، مسئولیت عواقب این اعتصاب را متوجه مأمورین امنیتی وزارت اطلاعات و عوامل قضایی دخیل در پرونده دانسته است.
سیامک میرزایی فعال مدنی که از بیست و سوم تیرماه ۹۵، در پارس‌آباد مغان بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد، در دادگاه انقلاب بهارستان و به ریاست قاضی حسنی به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به طبس محکوم گشته است.
سیامک میرزایی که پیش‌ازاین نیز سابقه بازداشت دارد، تاکنون مقالات متعددی در خصوص قومیت‌های ایرانی در رسانه‌ها منتشر کرده است.

No comments:

Post a Comment