Tuesday, July 11, 2017

مرگ دختر جوان بر اثر اسیدپاشی در شاهرود



دختر جوانی که نیمه‌های شب از سوی دو نقابدار هدف اسیدپاشی قرار گرفته بود، بعد از ۲۰ روز جدال با مرگ، سرانجام روی تخت بیمارستان جان سپرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از روزنامه ایران، ساعت ۲ بامداد، دخترجوانی از اهالی روستای «پشت بستام» در شهرستان شاهرود هدف اسیدپاشی قرار گرفت. در تاریکی شب، پدر و مادر دختر که در اتاق خوابیده بودند با شنیدن صدای فریاد دلخراش دخترشان به سرعت به طرف کلید برق رفتند تا لامپ را روشن کنند اما در کمال ناباوری متوجه شدن برق قطع است.
آنان بعد از بررسی متوجه شدند کلید کنتور قطع شده است. دقایقی بعد با وصل مجدد برق و روشن شدن اتاق با صحنه دلخراشی روبه‌رو شدند. دختر جوانشان – محدثه – هدف اسیدپاشی قرار گرفته بود و کف اتاق از درد و شدت سوختگی به خود می‌پیچید. آنان با مشاهده این وضعیت به سرعت دخترشان را به بیمارستان شاهرود رساندند.
پزشکان بیمارستان بلافاصله بعد از بررسی وضعیت مصدوم و اقدامات درمانی مقدماتی اعلام کردند او هر چه سریع‌تر باید برای درمان تخصصی به بیمارستان سوانح و سوختگی ساری منتقل شود. بدین ترتیب قربانی اسیدپاشی را شبانه به این بیمارستان انتقال دادند. از سوی دیگر با شکایت خانواده محدثه، پرونده‌ای دراین باره تشکیل و در دستور کار ویژه مأموران پلیس قرار گرفت. آنها هنگام بررسی خانه دخترجوان با سه رختخواب در کنار هم روبه‌رو شدند که رختخواب دختر جوان در سمت راست بود. با توجه به این که هر سه عضو خانواده پتو روی خود کشیده بودند مشخص بود عامل یا عاملان اسید پاشی با این خانه آشنایی کامل داشته و حتی جای خوابیدن طعمه خود را نیز به خوبی می‌دانستند.
در همین حال مأموران متوجه شدند افراد ناشناس بعد از ورود به خانه مورد نظر و قبل از اسیدپاشی، ابتدا آب و برق ساختمان را قطع کرده و سپس مرتکب جنایت هولناک شده‌اند.
بدین ترتیب تحقیق از خانواده برای کشف پرونده آغاز شد.
پدر دختر جوان به پلیس گفت: «دخترمان محدثه – ۳۲ساله – مدتی قبل خواستگار پیدا کرده و قرار بود طی چند وقت آینده برای خواستگاری بیایند اما بنا به دلایلی که برای ما هم معلوم نیست دامادمان با این وصلت مخالف بود. شب حادثه در حالی که همگی خواب بودیم ناگهان صدای فریاد‌های «سوختم سوختم » دخترم را شنیده و به سرعت بیدار شدیم. در همان حال متوجه شدیم دو مرد در حالی که صورتشان را با پارچه سیاه‌رنگی پوشانده بودند، به سرعت از خانه به بیرون فرار کردند.»
با توجه به این اظهارات، تجسس‌ها برای کشف ارتباط داماد خانواده در این ماجرا آغاز شد. مرد میانسال وقتی از سوی پلیس بازداشت شد ابتدا منکر هر گونه اطلاع از ماجرای اسیدپاشی شد اما وقتی با مدارک و مستندات غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شاهرود روبه‌رو شد سرانجام لب به اعتراف گشود. وی در اعترافات خود ادعا کرد با همدستی یکی از دوستان جوانش نیمه‌شب وارد خانه پدرزنش شده و پس از اسیدپاشی گریخته‌اند.
در حالی که تحقیقات درباره این ماجرا ادامه داشت، سرانجام قربانی ماجرا، پس از ۲۰ روز جدال با مرگ، روز ۱۷ تیر به خاطر سوختگی شدید ناشی از اسیدپاشی و عفونت ناشی از آن روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد. اکنون پیکر قربانی حادثه برای انجام معاینات تخصصی درباره علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی مازندران انتقال داده شده و تحقیقات تخصصی از دو متهم برای کشف‌انگیزه جنایت وحشیانه ادامه دارد.»

No comments:

Post a Comment