Thursday, July 20, 2017

بازداشت دو شهروند بهایی در شهر کاشان



طی روزهای اخیر، دو شهروند بهایی ساکن کاشان، از سوی نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات منتقل شده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز ۲۶ تیرماه ۹۶، ماموران امنیتی وزارت اطلاعات با مراجعه به محل کسب فریدون فلاح، او و همسرش ندا پاینده را بازداشت کرده و به بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات منتقل نمودند.
ماموران امنیتی پس از تفتیش محل کسب، این شهروندان بهایی، به همراه آنان به منزل مسکونی‌شان مراجعه کرده و منزل آنان را نیز مورد تفتیش قرار داده‌اند و اموال شخصی آنان از جمله کتاب ها، عکس ها، تابلو فرشها، موبایل آنان را ضبط و مجدد آنان را به محل کسبشان منتقل می کنند تا از این دو شهروند بهایی خواسته شود که گاو صندوق مستقر در محل کسبشان باز شود تا تمامی اسناد و مدارک درون آن را نیز ضبط کنند که این دو تفتیش حدود ۶ ساعت به طول انجامیده است.
در اولین تماس پس از بازداشت این دو شهروند بهایی به خانواده خود اعلام کرده اند اطلاعی از محل نگهداری خود ندارند اما به گفته یک منبع مطلع  احتمال می‌رود که این دو شهروند بهایی، در بازداشتگاه وزارت اطلاعات هستند.
پیشتر نیز در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۶ امرالله منوچهری و ضیالله الهیان از شهروندان بهایی شهر کاشان نیز توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت شدند اما با گذشت نزدیک دو هفته از بازداشت آنان نام این دو شهروند بهایی در سیستم زندان اصفهان ثبت نشده و اتهام آنان نیز عنوان نشده است. این دو شهروند بهایی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شهر اصفهان بازداشت هستند.

No comments:

Post a Comment