Monday, July 17, 2017

وضعیت جسمی “امین افشار نادری” نوکیش مسیحی پس از اعتصاب غذا نگران کننده است

در سال‌های اخیر بلاتکلیف نگه داشتن پرونده نوکیشان مسیحی و صدور احکام سنگین و صدور وثیقه‌های سنگین روشی برای فشار مضاعف بر آنها و خانواده‎ی آنان شده است.



به گزارش«محبت نیوز» گزارش‌های رسیده از ایران حاکی از آن است که وضعیت جسمانی “امین افشار نادری” نوکیش مسیحی زندانی در اوین یک هفته پس از اعتصاب غذا نگران کننده شده است.
این زندانی مسیحی از پانزدهم تیرماه در اعتراض به رای دادگاه دست به اعتصاب غذا زد. با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست “قاضی احمدزاده” او به ۱۵ سال حبس محکوم شده است که پنج سال از آن به اتهام توهین به مقدسات و ۱۰ سال از آن به اتهام برهم زدن امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت است.
طی یک هفته اعتصاب غذا فشار خون او به شدت کاهش داشته و وزن زیادی کم کرده است.
او سه روز بعد از اعتصاب غذا در دل‌نوشته‎ای خطاب به مسوولان قوه قضاییه جمهوری اسلامی نوشت که: «من از انجیل یاد گرفته‌ام که دشمنان خود را محبت نموده و برای نفرت کنندگان از من، طلب خیر و برکت نمایم؛ اما به راستی شما چه یاد گرفته‌اید؟»
افشارنادری در همین نامه افشا کرد او را از چشم بازدیدگنندگان و ناظران بین‌المللی مخفی نگه‌ داشته‌اند. این ناظران روز چهارشنبه ۵ جولاى ۲۰۱۷ برابر با ١۴ تیرماه ۱۳۹۶، پنجاه سفیر از کشورهاى مختلف، که به نظر می‎رسد به قصد همکارى مشترک حقوقى- قضایی به ایران سفر کرده بودند از زندان اوین در تهران بازدید کردند، اما مسوولان زندان تعداد زیادی از زندانیان را از چشم آنها مخفی کردند تا مبادا بین آنها و این سفرا و کارشناسان گفتگویی صورت گیرد.
۲۱ خرداد ماه سالجاری “هادی عسگری” به ۱۰ سال حبس تعزیری و امین افشارنادری به ۱۵ سال حبس محکوم شدند. اتهام این دو نوکیش مسیحی «اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت» عنوان شده است.
این دو زندانی مسیحی هم‌اکنون در بند چهار زندان اوین به سر می‌برند.
در سال‌های اخیر بلاتکلیف نگه داشتن پرونده نوکیشان مسیحی و صدور احکام سنگین و صدور وثیقه‌های سنگین روشی برای فشار مضاعف بر آنها و خانواده‎ی آنان شده است. همچنان “ابراهیم فیروزی” و “مریم نقاش زرگران” دو زندانی دیگری مسیحی نیز در چنین شرایطی قرار گرفتند تنها راه آنها برای رساندن صدای اعتراض خود به گوش مسوولان جمهوری اسلامی اعتصاب غذا بود که به شدت شرایط جسمی و روحی آنان را تحت تاثیر قرار دارد.

No comments:

Post a Comment