Sunday, July 9, 2017

با حکم دادگاه انقلاب دو نوکیش مسیحی به ۲۵ سال حبس محکوم شدند

احکام صدور حبس برای دو نوکیش مسیحی زندانی در اوین “امین افشارنادری” و “هادی عسگری”  صادر شد. این دو نوکیش جمعن به ۲۵ سال زندان محکوم شده اند.



به گزارش «محبت نیور» در مورخ ۱۲ تیر ماه سالجاری با حکم قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران حکم حبس دو تن از نوکیشان مسیحی زندانی صادر شد.
دو نوکیش مسیحی “هادی عسگری” به ۱۰ سال حبس تعزیری و “امین افشارنادری” به ۱۰ سال حبس و ۵ سال نیز به اتهام توهین به مقدسات ، جمعن به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.
در حکم صادره از سوی قاضی احمد زاده، اتهام این دو نوکیش مسیحی “اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت” عنوان شده است.
دادگاه این نوکیشان مسیحی در ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ برگزار شد و علاوه بر این هر کدام از آنها پس از طی دوران محکومیت برای دو سال نیز حق خروج از کشور را ندارند.
این دو زندانی مسیحی هم‌اکنون در بند چهار زندان اوین به سر می‌برند.
پنجم شهریور ماه سال ۱۳۹۵ (۲۶ آگوست ۲۰۱۶) نیروی انتظامی به باغی در فیروزکوه حوالی تهران یورش برد و ۱۷ تن از شهروندان مسیحی را در آن مکان بازداشت کرد که از این بین ”رامئیل بت تمرز”، ”امین افشارنادری”، “هادی عسگری”، “محمد دهنوی” و “امیرسامان دشتی”، به اوین منتقل شدند.
خانواده‌های این زندانیان تا مدت‌ها حتی نمی‌دانستند آنها به کجا منتقل شده‌اند.
حدود شش ماه بعد از دستگیری این افراد سه نفر از آنها با قرار وثیقه آزاد شده‌اند، اما “امین افشارنادری” و “هادی عسگری” بلاتکلیف در زندان ماندند.
امین که حدود سه ماه در انفرادی بود از بهمن ماه سال ۱۳۹۵ دست به اعتصاب غذا زد و وضعیت جسمی او رو به وخامت گذاشت.
۱۹ فروردین سال ۹۶ بعد از هشت ماه بلاتکلیفی هر دوی آنها پس از ماه‌ها بازجویی تفهیم اتهام شدند.
گفتنی است حکم این دو زندانی مسیحی شفاهی به آنها ابلاغ شده و دادگاه اعلام کرده حکم کتبی به وکلای آنها ابلاغ خواهد شد.
احکام صادره برای این دو تن از زندانیان مسیحی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی در حالی است که در مورخ ۲۲ خردادماه سالجاری نیز حکم زندان برای سه شهروند مسیحی تبعه کشور آذربایجان و یک نوکیش مسیحی ایرانی مجموعن چهل سال حکم زندان صادر شده است.
در آذرماه سال ۱۳۹۵کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران همراه با ۱۸ سازمان حقوق بشری با انتشار بیانیه‌ای مشترک از جامعه بین‌المللی خواستند تا به آزار و اذیت نوکیشان مسیحی در ایران خاتمه‌ بدهند. مقامات جمهوری اسلامی ایران در تابستان ۱۳۹۵ فشار بر جامعه نوکیشان مسیحی که پیشینه اسلامی داشتند را به بالاترین حد خود رساندند.

No comments:

Post a Comment