Thursday, July 20, 2017

وخامت حال حبیب ساسانیان در سی‌وششمین روز از اعتصاب غذا


حبیب ساسانیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان تبریز، در سی و ششمین روز از اعتصاب غذای خود، در وضعیت وخیمی به سر می‌برد
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حبیب ساسانیان، فعال مدنی که در اعتراض به یک‌سال بلاتکلیفی و شرایط نامناسب جسمی‌اش دست به اعتصاب غذا زده است، شب گذشته ۲۶ تیرماه، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی، به بهداری زندان تبریز انتقال یافت.
مسئولان زندان تبریز، در پی وخامت حال این شاعر زندانی، صورت‌جلسه‌ای تهیه کرده و مسئولیت و عواقب این اعتصاب را بر عهده خود زندانی اعلام کرده‌اند.
حبیب ساسانیان که از بیماری صرع و فشارخون بالا رنج می‌برد، در پی اعتصاب غذا، بارها حالش وخیم و دچار تشنج شده است.
گفتنی است که آقای ساسانیان که به علت ابتلا به بیماری صرع، دچار تشنج می‌شود، مجبور به مصرف داروی ضد تشنج کاربامازپین است و توقف مصرف این دارو احتمال تشنج او را افزایش خواهد داد.
به علت این‌که خانواده‌ حبیب ساسانیان در اردبیل سکونت دارند، این زندانی سیاسی بارها تقاضای انتقال از زندان تبریز به زندان اردبیل را داده است اما هر بار با مخالفت مسئولین قضایی مواجه شده است.
حبیب ساسانیان که متاهل و دارای دو فرزند است، پس از بازداشت وی، خانواده او در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته‌اند و تامین هزینه های رفت و آمد به زندان برای آنها بسیار دشوار است.
شایان ذکر است، قاضی باقرپور، پرونده بلاتکلیف او را برای تعیین شعبه ارجاع و قرار وثیقه یک میلیارد تومانی برای آزادی‌اش صادر کرده؛ این در حالی است که خانواده حبیب ساسانیان توان تهیه چنین وثیقه سنگینی ندارند و به همین دلیل بازداشت موقت او ادامه پیدا کرده است.
حبیب ساسانیان، شهروند اردبیلی، در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ به همراه پنج فعال مدنی دیگر در شهر اردبیل بازداشت شد، اتهامات او «جاسوسی»، «تشکیل گروهکی به نام گامو»، «رهبری و هدایت گروهک گامو» و «کپی‌برداری و ارسال اطلاعات محرمانه سپاه به کشورهای بیگانه» عنوان شده است.
حبیب ساسانیان در گذشته نیز در جریان اعتراضات مردمی به کاریکاتور روزنامه ایران در خردادماه سال ۸۵ و تجمعات قلعه بابک بازداشت شده بود.
این فعال مدنی پیش‌تر نیز در هفتم آذرماه سال ۹۴ بازداشت و مدتی در زندان اردبیل محبوس بود.
ساسانیان از ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد.

No comments:

Post a Comment