Tuesday, May 30, 2017

نماینده ولی فقیه در همدان: دست منبرها برای مقابله با مسیحیت خالی است



دستگاه روحانیت بیش از گذشته نگران گرویدن شهروندان به مسیحیت شده است.

به گزارش«محبت نیوز» پس از هشدار آیت الله علوی بروجردی تولیت مسجد اعظم قم از گرایش جوانان این شهر به مسیحیت، در تازه‌ترین اظهار نظر غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان نیز نسبت به گرویدن جوانان به مسیحیت هشدار داده است.
او گفته دشمن با سلاح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اعتقادات جوانان را نشانه گرفته و نمی‌توانیم فقط به منبرها اکتفا کنیم، اما کسی را نداریم تا بتواند در برابر توطئه‌ها صف آرایی کند در این مسأله همیشه بازنده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن، طه محمدی گفته حوزه علمیه به عنوان شاکله اصلی تربیت طلاب باید افراد را طوری آموزش دهد تا پاسخگوی شبهات جوانان باشند چون امروز مسیحیت تبشیری و اسلام تکفیری در حال فعالیت و تبلیغ هستند و ما  کسی را نداریم در جامعه روحانیت تا بتواند در برابر توطئه‌ها صف آرایی کند در واقع در این مسأله همیشه بازنده‌ایم.
او همچنین با اعتراف به این مساله که طلاب حوزه از سواد و آگاهی لازم برای رویارویی با مسائل برخوردار نیستند گفته است، مشکلات فرهنگی جامعه به خاطر «ضعف روحانیت» است و این مهم تنها به این دلیل است که کار علمی در حوزه انجام نمی‌شود،  طلاب می‌روند حوزه، مسئله‌ای را می‌خوانند و حفظ می‌کنند و باز می‌گردند، در واقع عمیق به این مباحث فکر نمی‌کنند.
او همچنین گفته باید از ابزاری مانند فضای مجازی و اینترنت برای توسعه تفکرات اسلامی استفاده شود.
نماینده علی خامنه‌ای در همدان آمار تازه‌ای را هم در مورد تعداد طلاب در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه اعلام کرده و گفته ۷۰ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه درس می‌خوانند، اما در بسیاری از روستاها حتی یک طلبه برای اقامه نماز جماعت ندارند که باید از سوی مرکز چاره اندیشی شود.
گفتنی است این از معدود دفعاتی است که یک مقام حکومتی تا این حد شفاف در خصوص عجز و ضعف دستگاه‌های دینی برای مقابله با مسیحیت صحبت کرده است.
این در حالیست که در سال‌های گذشته به علت حجم بالای سرکوب‌ که نهادهای امنیتی در قبال اقلیت‌های دینی به خصوص نوکیشان مسیحیان اعمال نمودند، برپایی کلیساهای خانگی به شدت خصوصی شده و مسیحیان ترجیح دادند در گروه‌های کوچکتر خانوادگی مراسم دعا و نیایش را برگزار کنند.
حسن روحانی رییس جمهور ایران در ابتدای دولت اول خود بر تدوین منشور حقوق اقلیت‌های دینی و قومی تاکید داشت و در واپسین ماه‌های دولتش از آن رونمایی کرد، اما تغییری در وضعیت اقلیت‌های دینی ایجاد نشد و همچنان با محدودیت‌های امنیتی روبه رو هستند.

No comments:

Post a Comment