Saturday, May 20, 2017

بی بی سی: تعالیم دینی در مدارس، عملکرد آموزشی را کاهش می دهد

به گفته بی بی سی یک پژوهش تازه نشان داده است در کشورهایی که سطح دینداری جمعیت بالاتر است، وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دو درس ریاضی و علوم بدتر است.

به گزارش «محبت نیوز» به تازگی بی بی سی در طی گز
ارشی گفته است که  دانش آموزان کشورهایی که در آنها معیارهای مذهبی و شریعت گرایانه بیشتر از سایر کشورها رعایت می شود نسبت به سایر کشورها در درسهای ریاضی و علوم از پیشرفت کمتری برخوردارند.
این پژوهش که در دانشگاه لیدز بکت بریتانیا انجام شده است، همچنین نشان می‌دهد که بین سطح توسعه ملی و زمان صرف شده برای آموزش‌های دینی با میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط نزدیکی وجود دارد.
موفقیت در زمینه آموزش و پرورش و دسترسی به مدارس معمولن نشانگر جوامعی با اقتصاد پیشرفته و سطح زندگی و رفاه بالاتر است.
از جمله ۸۲ کشور که در این پژوهش بررسی شده، کشور چک پایین‌ترین سطح دینداری را دارد در حالی که قطر به عنوان کشوری با بالاترین سطح دینداری شناخته شده است.
پرفسور خیسبرت استوت، یکی از محققان این پروژه، به بی‌بی‌سی گفت در شرایطی که دانش آموزان زمان بیشتری را به آموختن آموزش‌های مذهبی اختصاص دهد، فرصت کمتری برای فراگیری ریاضیات و علوم دارند.
پرفسور استوت به دولت‌هایی که منابع بیشتری را به آموزش دینی اختصاص می‌دهند توصیه می‌کند در سیاست‌ آموزشی خود تجدید نظر کنند.
پرفسور استوت تصریح کرد که هنوز مشخص نیست کدام دین چه نوع تاثیری در عملکرد آموزشی دارد زیرا در فهرست کشورهای با کارکرد بدتر در فراگیری ریاضیات و علوم، هم کشورهای مسلمان و هم کشورهای با اکثریت جمعیت مسیحی دیده می‌شوند.
در عین حال او افزود “اما در یک نگاه کلی، می‌توان گفت که کشورهای آسیای شرقی مانند چین و ژاپن که پایین‌ترین سطح دینداری را دارند، از عملکرد آموزشی خوبی برخوردار هستند.”

No comments:

Post a Comment