Wednesday, May 17, 2017

مشروط کردن رسیدگی پزشکی به آرش صادقی توسط سپاه پاسداران



مشروط کردن رسیدگی پزشکی به آرش صادقی توسط سپاه پاسداران

خبرگزاری هرانا ـ طی روزهای گذشته پیگیری های خانواده آرش صادقی زندانی بیمار محبوس در بند ۳۵۰ اوین، جهت اعزام وی به بیمارستان برای درمان با دخالت های سپاه پاسداران بی نتیجه مانده است. سپاه پاسداران شروطی مانند اعزام در معیت نیروهای سپاه، محدود شدن رسیدگی پزشکی به بیمارستان متعلق به این ارگان و عدم داشتن ملاقات را پیش شروط اجازه رسیدگی به این زندانی بیمار تعیین کرده است. با عدم پذیرش این شروط توسط آرش صادقی بی توجهی پزشکی به وضعیت نامناسب او ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین هم‌چنان در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.
پیگیری های خانواده آقای صادقی در روزهای گذشته برای اعزام این زندانی بیمار به بیمارستان برای چندمین بار با دخالت قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بی نتیجه مانده است.

قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با واسطه دادیاری شروطی برای اعزام آرش صادقی تعیین کرده است. از جمله این شروط همراهی نیروهای این قرارگاه حین انتقال و طی پروسه درمان، منحصر شدن رسیدگی پزشکی به بیمارستان بقیه الله وابسته به این نهاد و نیز عدم داشتن ملاقات در بیمارستان اعلام شده است.

آرش صادقی شروط اعزام که توسط سپاه پاسداران تعیین شده است را نپذیرفت. بنابراین محرومیت او از خدمات پزشکی ادامه خواهد داشت.
به گزارش هرانا، پس از مخالفت آرش صادقی با پذیرش شروط قرارگاه ثارالله و تداوم پیگیری های خانواده وی، مسئولین قضایی به نقل از سپاه پاسداران گفتند آرش صادقی بدون پذیرش شروط سپاه صرفا می تواند در داخل زندان درمان شود. این درحالی است که وی از مشکلات عدیده جسمی رنج میبرد و امکانات درمانی زندان برای رسیدگی به وضعیت او ناکافی است.
یک منبع آگاه از وضعیت آرش صادقی با بیان این‌که وی به دلیل «چسبندگی روده» دچار مشکلات عدیده‌ای شده،  به شدت ضعیف شده است و هم‌چنان از هضم مواد غذایی جامد ناتوان است، به گزارشگر هرانا گفت: “چندی پیش توسط پزشکان برای وی به دلیل فقر پروتیین سرم پروتیین تجویز گردیده بود اما به دلیل اینکه تزریق این سرم نیاز به امکانات مناسب دارد چون ممکن است خون لخته شود برای همین باید تحت نظر و مراقبت پزشک تزریق شود. این اقدام درمانی باید در بیمارستان انجام میشد اما تاکنون تزریق این سرم به خاطر عدم اعزام به بیمارستان انجام نشده.”
آرش صادقی برای اولین بار در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد.
این فعال حقوق بشر اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس اسفند ماه با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که موقتاً از زندان آزاد بود، مأموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و درنهایت فوت مادر آرش صادقی شد.
آقای صادقی آخرین بار خردادماه ۱۳۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین جهت اجرای حکم بازداشت شد.

وی در آبان ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به محکومیت و بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد.

No comments:

Post a Comment