Monday, May 1, 2017

مجید اسدی به صورت «غیرقانونی» در بازداشت به سر می‌برد



دستگاه قضایی بدون تمدید قرار بازداشت مجید اسدی از آزاد کردن او خودداری می‌کند و این فعال دانشجویی همچنان به صورت بلاتکلیف و غیرقانونی در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید اسدی که از سی‌ام بهمن‌ماه ۱۳۹۵ در بازداشت به سر می‌برد، همچنان در سلول‌های چندنفره ۲۰۹ زندان اوین به صورت بلاتکلیف محبوس است و دستگاه قضایی پس از هفتاد روز تاکنون قرار بازداشت یک ماهه او را تمدید نکرده است.
این فعال دانشجویی به بیماری‌های التهاب حاد ستون فقرات و دستگاه گوارش مبتلا است و در تماس‌های خود از زندان عنوان داشته که از درد شدید در ناحیه کمر رنج می‌برد.
گفتنی است که این اتهام این فعال دانشجویی تا کنون مشخص نشده است.
مجید اسدی، فعال دانشجویی، در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در کرج دستگیر شد.
مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کرده‌اند.
مجید اسدی ۳۴ ساله، پیش‌تر به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

No comments:

Post a Comment