Monday, May 22, 2017

دادگاه امین افشار نادری و هادی عسگری به تعویق افتاد



امین افشار نادری و هادی عسگری، زندانیان عقیدتی محبوس در زندان اوین، روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه به دادگاه اعزام شدند، اما به دلیل عدم آمادگی وکیل، این دادگاه به تعویق افتاد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز جاری دادگاه امین افشار نادری و هادی عسگری، دو زندانی عقیدتی و نوکیش مسیحی محبوس در بند چهار زندان اوین، به دلیل عدم مطالعه کامل مندرجات پرونده از سوی وکیل، لغو و به هفته‌های بعد موکول شد.
این دو زندانی برای رسیدگی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل کلیسای خانگی» به دادگاه منتقل شده بودند.
دادگاه قبلی این دو زندانی برای رسیدگی به پرونده ی دیگری در تاریخ شنبه ۱۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶  برگزار شد که هنوز حکم نهایی به وکیل این دو زندانی ابلاغ نشده است.
گفتنی است که در روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه بازرس‌های حقوق شهروندی قوه قضائیه در بازدیدی که  از زندان اوین داشتند به امین افشار نادری گفته بودند که «تو مرتد فطری هستی و حُکمَت اعدام است.»
امین افشار نادری و هادی عسگری در روز جمعه پنجم شهریورماه سال ۹۵ به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در یک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام «عضویت در کلیسای خانگی» بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. این نوکیشان مسیحی بعد از گذشت سه ماه و اتمام بازجویی به اندرزگاه چهار، سالن سه زندان اوین منتقل و تاکنون در این بند نگهداری شده‌اند.

No comments:

Post a Comment