Friday, June 23, 2017

KMMK-G خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران شد



آژانس کُردپا: نماینده‌ی جمعیت حقوق بشر کُردستان ایران – ژنو در سی و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به مسئله زندانیان سیاسی و کولبران کُرد پرداخت.
به گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، روز پنج‌شنبه بیست و پنجم خردادماه، تیمور الیاسی، نماینده‌ی جمعیت حقوق بشر کُردستان ایران – ژنو در سی و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنانی را ایراد نمود.

نماینده‌ی جمعیت حقوق بشر کُردستان ایران – ژنو در این نشست نگرانی عمیق خود را نسبت به افزایش بازداشت شهروندان کُرد و کشتار کولبران مرزی توسط حکومت ایران اعلام کرد.

تیمور الیاسی حکم زندان ناعادلانه محمد نظری و عثمان مصطفی‌پور را که به اتهام عضویت در احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران بیش از بیست سال است در حبس بسر می‌برند، نشانه نقض آشکار منشور حقوق بشر سازمان ملل و آزادی بیان دانست.

نماینده‌ی جمعیت حقوق بشر کُردستان ایران – ژنو در بخش دیگری از سخنان خود به وعده‌های روحانی به مردم کردستان اشاره نمود که تاکنون هیچکدام از این وعده‌ها تحقق نیافته و برعکس شمار اعدام، شلیک مستقیم به کولبران و بازداشت شهروندان در کردستان افزایش یافته است.

تیمور الیاسی در پایان سخنان خود از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که به دلیل نقض آشکار معاهدات بین‌المللی و نقض سیستماتیک حقوق بشر طی سی و هفت سال گذشته توسط حکومت ایران، کمیسیون تحقیقی را برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران تشکیل دهد.

جمعیت حقوق بشر کُردستان ایران – ژنو اولین سازمان حقوق بشری می‌باشد که گزارش‌های مرتبط با نقض حقوق بشر در کُردستان را به سازمان ملل و گزارشگر ویژه آن در امور حقوق بشر ایران ارائه می‌دهد.

No comments:

Post a Comment