Tuesday, June 13, 2017

ورزش “زومبا” به دلیل مغایرت با اسلام در ایران ممنوع اعلام شد

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی دلیل این ممنوعیت را مغایرت با «مکتب عالیه اسلام و نظام ورزشی جمهوری اسلامی» عنوان داشته است.



به گزارش «محبت نیوز» زومبا نوعی حرکات منظم و برنامه ورزشی است که توسط رقصنده کلمبیایی کریستوفر آلبرتو پرز و در دهه ۱۹۹۰ بنیان گذاشته شد. زومبا از حرکات رقص و ایروبیک تشکیل شده است.
حالا فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران فعالیت‌های ورزشی همراه با رقص، از جمله زومبا را ممنوع کرده است. بنا بر این گزارش‌ها، در نامه این فدراسیون به وزارت ورزش و جوانان آمده است که “فعالیت‌هایی مانند زومبا، اجرای حرکات موزون و رقص به هر شکل و عنوان فاقد وجاهت قانونی می‌باشد”.
علی مجد آرا، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با ارسال نامه‌ای به دبیر کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز، خواستار «ابلاغ ممنوعیت برخی از فعالیت‌های ورزشی» شد.
در این نامه آمده است: «همان گونه که استحضار دارید انجمن‌های تحت پوشش فدراسیون ورزش‌های همگانی و کمیته‌های زیر مجموعه آنها در راستای توسعه و تعمیم ورزش برای همه در چارچوب مکتب عالیه اسلام و نظام ورزشی جمهوری اسلامی فعالیت می‌نمایند. لذا با عنایت به این که فعالیت‌هایی مانند زومبا، اجرای حرکات موزون و رقص به هر شکل و عنوان فاقد وجاهت قانونی می‌باشد، خواهشمند است مقرر فرمائید مراتب ممنوعیت این قبیل حرکات را ابلاغ فرمایند.»
همچنین مشاور معاون حقوقی وزیر ورزش و جوانان در جلسه کمیسیون ماده ۵ باشگاه های ورزشی استان قم گفته است: «با توجه به این‌که بعضی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها رشته وررزشی محسوب نمی‌شوند و زیر نظر هیچ فدراسیون ورزشی نمی‌باشند لذا فعالیت باشگاه‌ها در زمینه این‌گونه فعالیت‌ها غیرقانونی محسوب می‌شود.»
شایان ذکر است سایت رسمی زومبای آمریکا شمار رقصندگان زومبا را ۱۵ میلیون نفر در ۱۸۰ کشور دنیا اعلام کرده است.

No comments:

Post a Comment