Thursday, June 29, 2017

نسخه‎ی اسلامی شیخ “روح‌الله قرهی” برای سبک زندگی اسلامی

در سبک زندگی اسلامی موسیقی ممنوع است و جلوی برگزاری کنسرت‌ها گرفته می‎شود و در مقابل زندگی با روضه‌خوانی و مداحی و عزاداری یک ارزش محسوب می‌شود.


به گزارش «محبت نیوز» روح‌الله قرهی، از اساتید حوزه‌های علمیه در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بهترین نوع سبک زندگی، زندگی دینی بر مبنای اسلام است و راه سعادت، صداقت و راستی لازمه‎ی آن خواهد بود.
او گفته وقتی سبک زندگی اسلامی باشد صداقت و راستی شکل می‌گیرد و بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌ها و گرفتاری‌های فرهنگی و اجتماعی از جامعه رخت خواهند بست و جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی قرار خواهد گرفت.
قرهی با تاکید به این که علاوه بر وجه معنوی، وجه مادی حیات نیز با اسلام تضمین می‎شود، مدعی شده هیچ سبک و روش و منشی در دنیا، مانند سبک زندگی دینی، نمی‌تواند انسان و جامعه بشری را به سعادت و سلامت برساند و پیروی و تبعیت از منش و مسلک اسلام، قطعن ما را به سر منزل تعالی و سعادت رهنمون خواهد کرد.
ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه‎ی ایرانی یکی از تاکیدات علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است که در سال‌های گذشته بارها و بارها در سخنرانی‌های خود به آن پرداخته و به طور شاخص بیش از آنکه سبک بخصوصی از زندگی باشد که جامعه از آن استقبال کند، روشی برای مقابله با مدرنیته و سبک زندگی جامعه بر اساس الگوهای غربی است.
دامنه‎ی مبارزه با الگوی غربی زندگی تا آنجا پیشرفته که حتی حکومت به خود اجازه داده در مورد احوالات شخصی زندگی افراد نیز امر و نهی کند. از تعداد فرزندان که همواره تلاش می‎شد جمعیت افزایش پیدا نکند و به یکباره در دهه‎ی هشتاد خورشیدی سودای جمعیت ۱۲۰ میلیونی در سر پروراند تا نوع لباس و پوشش و استفاده از مدل‌ها و رنگ‌های شاد که با آن برخورد می‎شد و در قبال ان چادر مشکی تبلیغ می‎شد.
در سبک زندگی اسلامی که جمهوری اسلامی آن را می‌پسندد، زن همواره موجودی زیر چادر است و از اجتماع به دور و در منزل به کارهای خانگی می‌پردازد.
نگهداری سگ و گربه در خانه تقبیح می‎شود و در مقابل به افزایش تعداد فرزندان از دو و سه فرزند به چهار و پنج فرزند تاکید می‎شود.
حتی با وجود افزایش آمار طلاق به علت مسائل مالی، عدم شناخت و تصمیم‌گیری در سنین پایین و آسیب‎های زندگی پس از طلاق، بازهم بر ازدواج در سنین پایین و در هر شرایط مالی تاکید می‎شود و در مقابل گفته می‎شود طلاق ناشی از دور از شدن از احکام اسلامی است.
در سبک زندگی اسلامی موسیقی ممنوع است و جلوی برگزاری کنسرت‌ها گرفته می‎شود و در مقابل زندگی با روضه‌خوانی و مداحی و عزاداری یک ارزش محسوب می‌شود.
کار به آنجا رسید که علی خامنه‎ای حتی آموزش موسیقی و زبان انگلیسی را هم نامناسب دانست و خواستار آن شد که کلاس‌های موسیقی محدود شود و به جای آموزش زبان انگلیسی، زبان‌های دیگر همچون اسپانیولی و چینی و روسی ترویج شود.

No comments:

Post a Comment