Tuesday, June 13, 2017

مضروب شدن مشکوک “مریم نقاش زرگران” در زندان اوین و عدم اعزام به بیمارستان

اتهام اصلی این نوکیش مسیحی تشکیل کلیسای خانگی و ترویج مسیحیت است، اما اتهام اقدام علیه امنیت ملی است که پرونده‎ی او را در اختیار اطلاعات سپاه قرار داده بود.


به گزارش «محبت نیوز» مریم (نسیم) نقاش زرگران شهروند مسیحی زندانی در اوین در روزهای گذشته توسط یکی از زندانیان عادی در بند نسوان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و از ناحیه پا آسیب دیده، اما تلاش برای اعزام او به بیمارستان بی‌نتیجه مانده است.
منابع نزدیک به خانم نقاش زرگران با تایید این خبر اعلام کردند که این زندانی از ضارب شکایت کرده، اما مسئولان زندان پاسخی به این شکایت نداده‌اند و او نیز به به بیمارستان اعزام نشده است.
پیش از این یک منبع نزدیک به خانواده زرگران در گفتگو با خبرگزاری “هرانا” گفته پس از آنکه نسیم مورد ضرب و شتم قرار گرفته خانواده به ملاقاتی او رفته‌اند و متوجه شدند حال این زندانی اصلن خوب نیست و پای او به شدت آسیب دیده است.
گویا یکی از زندانی‌های غیرسیاسی با او درگیر شده و نسیم را هل داده که او پس از برخورد به زمین از ناحیه پا دچار آسیب شده است.
آسیب دیدگی برای این زندانی بسیار خطرناک است چون خانم زرگران که به دلیل ابتلا به بیماری ASD حدود ٩ سال قبل تحت جراحی قلب قرار گرفت و نیاز مبرم به مراقبت‌های ویژه و مستمر پزشکی دارد، از طرفی مدت زیادی که او در زندان بوده دچار ضعف عضلانی است و بدنش آسیب‌پذیر است.
این که آیا برخورد فیزیکی با زرگران با چراغ سبز ماموران زندان بوده یا خیر مشخص نیست، اما بعد از ملاقات خانواده زرگران آنها از مسئولین زندان پیگیر مسئله شدند ولی اجازه ملاقات با «چهارمحالی» رییس زندان را پیدا نکرده‌اند.
بعضی مسوولین هم گفته‌اند که بند نسوان مربوط به آنها نمی‌شود و دادیار زندان هم مرخصی بوده است و تلاش‌های این خانواده بی‌نتیجه مانده است.
او سال گذشته پس از اعتصاب غذا به مرخصی رفت و چون حال مساعدی برای بازگشت نداشت با اجازه مقامات زندان در مرخصی ماند، اما وقتی دوباره احضار شد این مدت را برای او غیبت محسوب کردند.
با این وجود این مدت جریمه غیبت برای او ۴۲ روز بود که حالا ۵۵ روز محاسبه شده است.
زرگران اولین بار اسفندماه ١٣٨٩ توسط وزارت اطلاعات احضار و بازجویی شد. اما چند ماه بعد پس از دستگیری سعید عابدینی، شهروند ایرانی-آمریکایی که برای تاسیس پرورشگاه در شمال ایران به کشور بازگشته بود، از سوی پلیس امنیت به صورت تلفنی احضار و بازداشت شد.
اتهام اصلی او تشکیل کلیسای خانگی و ترویج مسیحیت است، اما اتهام اقدام علیه امنیت ملی است که پرونده‎ی او را در اختیار اطلاعت سپاه قرار داده بود.
در نهایت بدون تفهیم اتهام او به حکم قاضی مقیسه، رییس شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.
در این مدت بارها خواستار استفاده از حق آزادی مشروط شد، اما نه تنها صدای او به گوش مسئولین زندان نرسید بلکه پس از اعتصاب نیز از اعزام او به بهداری و حتی بیمارستان خودداری کردند تا اینکه حال او رو به وخامت گذاشت.

No comments:

Post a Comment