Saturday, October 28, 2017

مصباح: در کشور ما هنوز تنها بوئی از اسلام آمده است!


مصباح یزدی در سخنانی از سپاه حمایت کرده، اما از مسوولان کشور انتقاد کرده که آنطور که باید در مسیر اسلام قدم برنداشته‌اند.
به گزارش «محبت نیوز» دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا اگرچه از توافق اتمی با ایران خارج نشد، اما تهدید کرده برای مقابله با برنامه‎های موشکی سپاه پاسداران تحریم‌های شدیدی علیه این تشکیلات اعمال خواهد تا منابع مالی آن کاهش یابدتا دست از جنگ افروزی در منطقه بردارد.
به دنبال این موضوع‎گیری ترامپ، تعداد زیادی از مقام‌های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی دست به حمایت از سپاه زدند. یکی از آنها محمدتقی مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که به تازگی گفته یکی از پدیده‌های مهم بعد از انقلاب اسلامی، سپاه است و هر چند وظیفه نظامی و دفاع از مرزها وظیفه مشترک سپاه و ارتش است، اما سپاه یک نیروی نظامی است که وظیفه حفاظت از ارزش‌ها را نیز در نظر دارد.
او تاکید کرده، وقتی از سپاه آینده سخن می‌گویید، در واقع نوعی تفاوت بین سپاه فعلی و سپاه آینده در نظر گرفته و به دنبال معماری و ساختن آن هستید.
او در همین سخنان تاکید کرده کسانی در کشور هستند که می گویند «پسوند اسلامی، تنها یک عنوان تشریفاتی بعد از انقلاب است» اما چون می‌خواهند فعلن در ایران بمانند، آن را به زبان نمی‌آورند.
همچنین گفته «کشورهای دیگری هم هستند که پسوند اسلام را برای خود گذاشته‌اند؛ اما واقعیت اسلام چیز دیگری است و اسلام صرف نماز و روزه نیست؛ هر چند در کشور ما نیز هنوز تنها بوئی از اسلام آمده است. لذا باید تمام نیروی‌مان را صرف این نظام کنیم، و ببینیم چگونه باید قدم برداریم تا بتوانیم جواب خدا را بدهیم».
البته مصباح‎یزدی مشخص نکرده نقاط ضعف اسلام انقلابی که در ایران پیاده شده چه بوده و در کجا کم کاری شده است. چهل است از انقلاب می‌گذرد و تمام ارکان کشور در دست روحانیون و انقلابیون بوده، اما آنها همچنان مدعی هستند آنچه باید اتفاق نیفتاده است.

No comments:

Post a Comment