Saturday, October 28, 2017

«جامعه‌المرتضی» مرکزی که توریست‎های مسیحی را دو ساعته مسلمان می‌کند!



یک مرکز دینی روشی عجیب برای تبلیغ دین اسلام پیاده کرده و در آن توریست‎ها تشویق می‏شوند تا نماز بخوانند و از آنها فیلم گرفته می‏شود.
به گزارش «محبت نیوز» یکی از فعالیت‌های تبلیغی که حوزه‌های علمیه در سال‌های گذشته روی آن تمرکز کرده، تبلیغ اسلام برای توریست‌های خارجی است که به شهرهای مختلف ایران سفر کردند. بر همین اساس عده‏ زیادی از طلاب و روحانیون به خصوص آنها که اعتماد به نفس بیشتری داشتند و توانستند زبان‎های خارجی را تعلیم ببینند دست به کار شدند و به خصوص در شهرهای توریستی مثل اصفهان و یزد و کرمان فعالیت در این مسیر را آغاز کردند.
یکی از مراکزی که با سازماندهی بیشتر روی تبلیغ اسلام برای توریست‎های مسیحی فعال است «جامعه‌المرتضی» است.
مبنای فعالیت آنها چیزی شبیه همان پروژه مشهور «گردشگردی مذهبی» است. طلاب و ملایان جوان که با یک تیر دو نشان می‎زنند. هم نقش تور لیدر را برای معرفیآثار تاریخی و جاذبه‎های دیدنی آن شهر صحبت می‎کنند و هم از اسلام می‎گویند و آخرت به سبک مسلمین.
خبرگزاری مهر در گزارشی طولانی به معرفی فعالیت‎های این مجموعه پرداخته است و نوشته جامعه‌المرتضی، علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه اعزام مبلغ به خارج از کشور و تولید محتواهای کتبی و مجازی به زبان‌های بین‌المللی دارد، در حوزه گردشگری مذهبی نیز وارد شده است.
حجت‌الاسلام حجت‎الله داودی، مدیر این مرکز می‌گوید برای یک طلبه که در جامعه المرتضی فعال است فقط زبان دانستن کافی نیست، بلکه باید با تبلیغ بین‌الملل آشنا شوند
آنها برای مسیرشان حجت حکومتی هم دارند. سال‌ها پیش خامنه‎ای در مورد این نوع تبلیغ گفه بود: «شما بروید در قم یک مدرسه برای تربیت مبلّغین دینی برای دنیای خارج از ایران برنامه ‏ریزی کنید»
جامعه المرتضی به ۵ زبان فعال است: انگلیسی، روسی، اسپانیولی، پرتغالی و زبان چینی و مدیر آن می‎گوید اگر خداوند کمک کند ما این افق را داریم که به ۱۲ زبان برسانیم.
به گفته مسوول این مجموعه در شهر قم بعضی آژانس‌های مسافرتی تور قم گردی می‌گذارند و از مبلغان دعوت می‌کنند تا برای توریست‎ها صحبت کنند.
این مجموعه برای توریست‌ها حدود دو ساعت برنامه دارند. با اسلام و نماز با نماز آشنا می‎شوند و به گفته مسوول مرکز در واقع دو ساعت مسلمان بودن را تجربه می کنند
اما شاید مهمترین بخش این مصاحبه آنجاست که گفته: «ما به توریست‎ها می‌گوییم کسی که بخواهد مسلمان شود باید این کلمات را بگوید که مسلمان شود. ما می‌گوییم تکرار می‌کند. وضو می‎گیرند. بعد یک سجاده به این ها می‎دهند و نماز می‌خوانند. از این واقعه فیلم و عکس هم گرفته می‎شود و به خودشان یادگاری داده می‌شود. ما داریم اینجا برنامه‌ریزی می‎کنیم که به صورت گسترده آشنایی با اسلام بگذاریم تا این ها با تفکرات اهل بیی آشنا شوند» این یعنی اسلام‎آوردن مصنوعی آن هم دو ساعت!»

No comments:

Post a Comment