Tuesday, October 17, 2017

شیخ علی‌اکبر رشاد: یک کشیش برجسته مسیحی به من گفته ما در مقابل شیعه وِل مُعطلیم!

وی مدعی شده در یک سخنرانی از قرآن توضیح داده و سپس یک پروفسور و کشیش برجسته سخن گفت و بیان داشت: «فلانی راست می گوید! این طور که ایشان گفت ما ول معطلیم (خیلی ساده بگویم).


به گزارش «محبت نیوز» ‘شیخ علی‌اکبر رشاد’ از اساتید حوزه علمیه قم، در درس اخلاق، ادعاهایی در مورد علوم سیاسی و مسائل مذهبی مطرح کرده که بخشی از آن مربوط به «مسیحیت» است.
او با اشاره به نگاه مارکسیست‌ها و چپی‌ها که معتقدند «دین افیون توده هاست» و دیدگاه سکولارها که عنوان می‌کنند «دین از سیاست جداست» مدعی شده اسلام شیعه پس از انقلاب اسلامی در ایران نسخه‎ای از حکومت‎داری پیاده کرده که همه ادیان می‌خواهند سرّ موفقیت تشیع را در این اتفاق بزرگ، بفهمند و تجربه کنند.
‘رشاد مدعی’ شده ۲۰ سال است در بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت می‌کند و متوجه شده دین، مهیّج و محرک و رانشگر توده‌هاست و اسلام شیعه نشان داده که می‎شود.
او با اشاره به قرآن و دیگر منابع شیعه روایت کرده «در کنفرانسی در دانشگاه بیرمنگام، ظهر به مرکز اسلامی رفتیم و بعد از نماز جمعه، سر میز ناهار که در کتابخانه مرکز اسلامی سرو می‌شد نشسته بودیم. به همه علمای ادیان و مذاهبی که حضور داشتند گفتم: این مجموعه صد و ده جلدی که می‌بینید دایره المعارف بحارالانوار است؛ آن یکی وسائل الشیعه است آن دیگری… به آنها گفتم: اینها را به خاطر بسپارید که در سخنرانی بعد از ظهرم به آنها اشاره خواهم کرد. آنگاه در سخنرانی بعد از ظهر خود، راجع به منابع سیاست سخن گفتم و اینکه اسلام و تشیع می‌تواند سیاست را تغذیه کند و جلودار آن باشد و در آن نوآوری و محتوا دارد. مساله اجتهاد و نقش عقل را مطرح کردم. چون در میان ادیان و مذاهب کسی نقش عقل را نمی پذیرد».
او مدعی شده در این سخنرانی از قرآن توضیح داده و سپس یک پروفسور و کشیش برجسته سخن گفت و بیان داشت: «فلانی راست می گوید! این طور که ایشان گفت ما ول معطلیم (خیلی ساده بگویم). ما منبعی در اختیار نداریم. دستمان خالی است. سیصد و شصت، هفتاد تا انجیل نوشته‌اند، که چهارتای آنها اعتبار دارد. و همه این اناجیل به بیش از دویست سال بعد از مسیح برمی‌گردد. ما اصلن متن وحیانی در اختیار نداریم و به عنوان یک استاد تمام و کشیش برجسته می‌گفت که ما اعتراف می‌کنیم که به هیچ وجه مسیحیت با اسلام قابل مقایسه نیست».
اینکه مذهب شیعه در ابعاد مختلف حکومت‎داری تا چه اندازه موفقیت بوده کافیست به آمارهای اقتصادی و اجتماعی آن که از آثار اسلام سیاسی است توجه کرد. کشورهای پاکستان، موریتانی، افغانستان، ایران و گامبیا که با نظام «جمهوری اسلامی» اداره می‎شوند در چه سطحی قرار دارند؟ مگر نه اینکه ابتدای انقلاب روح‎الله خمینی قرار بود آب و برق و مسکن را مجانی کند؟ تحت انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران در فقر زندگی می‌کنند و سلسله‎ای از انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی و جرم و جنایت و اختلاس کشور را در برگرفته است. حالا باید از “آیت‎الله رشاد” پرسید کدام کشورها به دنبال پیاده کردن الگوی انقلاب اسلامی فقاهتی بوده اند؟

No comments:

Post a Comment