Saturday, October 15, 2016

بازی جدید دادگاه ویژه روحانیت با مرجع تقلید زندانی/ ۹ بار انتقال از بیمارستان به زندان و بالعکس


آیت‌الله محمدرضا نکونام، مرجع تقلید محبوس در زندان ساحلی قم، برای نهمین بار طی ماه اخیر، از بیمارستان به زندان ساحلی قم منتقل شد.
به گزارش خبرنگار «سحام»، آیت‌الله محمدرضا نکونام٬ پنج‌شنبه ۲۲ مهر٬ پس از یک هفته بستری بودن٬ در حالت بیماری٬ مجددا به زندان ساحلی شهر قم بازگردانده شده است.
پزشکان معالج این مرجع تقلید بیمار می‌گویند که وی حتی توان تحمل یک‌ساعت زندان را هم ندارد.
وی به خاطر عدم نگهداری مناسب در زندان، دچار سکته‌ی مغزی گردید و پس از ۵ روز بستری شدن، با درمان ناقص به زندان بازگردانده شد.
دادگاه ویژه‌ی روحانیت با هدف «آزار و اذیت» این مرجع تقلید و تحت فشار قرار دادن وی برای قبول شروط این دادگاه (عدم برگزاری کلاس‌های درس، بازنشستگی اجباری، عدم تألیف کتب جدید علمی، عدم انجام نطق‌های سیاسی، عدم انتقاد از مدیریت حوزه‌های علمیه و …) طی دو ماه گذشته، ۹ بار از زندان به منزل و بیمارستان منتقل شده است.
آیت‌الله محمدرضا نکونام، یکی از مراجع تقلید مستقل و آزاد اندیش است که بیش از ۵۰‌ سال مجاهدت در جهت نظریه‌پردازی حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد.
سال گذشته جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور و شاگردان آیت‌الله محمدرضا نکونام، طی نامه‌ای از مفاسد پشت پرده در حوزه‌های علمیه و دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده، و خواستار پاسخ‌گویی شیخ «محمد یزدی» رئیس وقت مجلس خبرگان رهبری و «سیدهاشم حسینی بوشهری» رئیس حوزه علمیه قم در خصوص بازداشت آیت‌الله نکونام شدند.
در بخشی از این نامه درباره آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» آمده است: وی به خاطر انتقادات صریح، بی‌پرده و بسیار تند حضرت استاد، امروز در نوک پیکان مبارزه با ایشان قرار گرفته و «جریانات مافیایی قدرت و ثروت» را پشتیبانی می‌کند. خوب است یادآور شویم که چطور آقای مکارم در جلسه مردادماه سال ۵۸ خبرگان قانون اساسی، تصویب اصل مربوط به ولایت فقیه را «روز سیاه تاریخ ملت ایران» نامیده و قبل از پیروزی انقلاب نیز مخالف سرنگونی حکومت شاه بود؛ زیرا اعتقاد داشت که «نباید این تنها شاه شیعه را سرنگون کرد»!
یکی از شاگردان آیت‌الله نکونام در گفت‌وگویی با وب‌سایت کلمه، از دلیل اصلی بازداشت این مرجع تقلید دینی پرده برداشته است: «واقعیت این است که یک سیستم آخوندی مافیایی در حوزه علمیه شکل گرفته و ما به این رسیده‌ایم که مافیای حوزه علمیه که متاسفانه در ارکان نظام هم ریشه زده، جلوی آیت‌الله نکونام ایستاده‌اند. یعنی مشکل اصلی آیت‌الله نکونام این است که مستقیم با این مافیا درگیر شده است. حاج آقا تمام مشکلات جامعه، نظام و انقلاب را از کم کاری حوزه‌های علمیه می‌بینند. این سیستم آخوندی هم دید که مرجعیت ایشان دارد تایید می‌شود و آیت‌الله نکونام دارد به عنوان یک مرجع تقلید وارسته، عادل، باسواد و مستقل در حوزه علمیه مطرح می‌شود، این برخوردها را با ایشان شروع کرد تا ایشان را زمین بزنند.»

No comments:

Post a Comment