Thursday, October 13, 2016

یک مداح افراطی در زاهدان دستگیر و یک نفر از استان اخراج شد

یک مداح افراطی در زاهدان دستگیر و یک نفر از استان اخراج شد

خبرگزاری هرانا ـ محمد مرزیه دادستان زاهدان از بازداشت تعداد زیادی افراط گرا از جمله یک مداح افراطی و اخراج یک نفر از استان سیستان و بلوچستان در همین رابطه خبر داد. با توجه به جمعیت بالای شهروندان سنی مذهب این استان توهین بعضی مداحان شیعه به مقدسات اهل سنت میتواند به بروز خشونت بیانجامد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، با تائید خبر دستگیری تعدادی از افراد گروه‌های افراطی در حاشیه مراسم عزاداری عاشورا در زاهدان افزود: “یک نفر از مداحان افراطی دستگیر و یک نفر از استان اخراج شده است”.
وی با اشاره به نگاه پیشگیرانه دستگاه قضایی افزود: “همچنین تعداد دیگری از عوامل این گروه افراطی با همکاری نیروی های اطلاعات سپاه استان و دستگاه قضایی دستگیر و پس از اخذ تعهد آزاد شدند”.
وی گفت: “این افراد که تحت عنوان هیات مذهبی در زاهدان از طریق دعوت از مداح های افراطی و حاشیه ای تصمیم به اقدامات ساختار شکنانه و خلاف وحدت در استان داشتند با هوشیاری سربازان گمنام اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی دستگیر شدند”.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان تصریح کرد: “کتب و جزوات کشف شده از این افراد نشان دهنده ارتباط آنها با برخی شخصیت‌ها و گروه‌های افراطی بود از این رو خوشبختانه قبل از هرگونه فعالیتی با آنها برخورد شد”.

No comments:

Post a Comment