Friday, October 7, 2016

ممانعت از تهیه دارو برای آیت الله نکونام و بازگرداندن وی به بیمارستان


آیت‌الله محمدرضا نکونام، مرجع تقلید زندانی که در تاریخ پنجم مهرماه برای هفتمین بار طی ماه اخیر از بیمارستان به زندان مننتقل شده، در بهداری زندان ساحلی قم بستری است و دادگاه ویژه‌ی روحانیت از انتقال وی به بیمارستان و تهیه‌ی داروهای این مرجع تقلید بیمار جلوگیری می‌کند.
به گزارش خبرنگار «سحام»، مأموران دادگاه ویژه‌ی روحانیت با هدف فشار به آیت‌الله نکونام و شکستن روحیه‌ی این مرجع تقلید زندانی از تهیه‌ی دارو برای وی در زندان جلوگیری می‌کنند. این اقدام دادگاه ویژه‌ی روحانیت، موجب خشم شمار زیادی از مقلدان، اساتید و طلاب علوم دینی گردیده است.
با عدم تهیه‌ی داروهای تجویز شده خاص پزشکان برای این مرجع تقلید، حال عمومی وی به وخامت بیشتر خواهد گرایید و این امر موجب خواهد شد خیل زیادی از دوستداران و شاگردان وی، که اغلب از طلاب علوم دینی هستند، واکنش قهرآمیزی نسبت به این موضوع نشان دهند.
چندی پیش، پزشکی قانونی شهر قم، رأی بر عدم توانایی تحمل زندان برای این مرجع تقلید زندانی صادر کرد.
آیت‌الله نکونام که ۷۰ سال سن دارد، بر اساس قانون می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند. وی هم‌چنین بیش از یک‌سوم محکومیت فرمایشی خود را گذرانده و باید بر اساس قانون از «آزادی مشروط» استفاده کند٬ اما به خاطر آن‌چه که دادگاه ویژه روحانیت آن را «مسائلی چند» می‌نامد٬ با آزادی مشروط او مخالفت شده است!
شاگردان آیت‌الله نکونام و طلاب علوم دینی معتقدند بازداشت این مرجع تقلید مستقل، علاوه بر آن که هیچ منفعتی برای مافیای حوزه‌های علمیه و نظام در پی نخواهد داشت٬ نارضایتی بیش از پیش مؤمنین و هم‌چنین ریزش بیشتر نیروی انقلابی را در پی داشته و خواهد داشت.
دادگاه ویژه روحانیت با هدف فشار بر آیت‌الله «محمدرضا نکونام» سعی دارد وی را از مواضع خویش منصرف گرداند؛ مواضعی که برای دلسوزی حوزه های علمیه و پیشرفت مردم اتخاذ شده است. اما دادگاه ویژه‌ی روحانیت معتقد است آیت‌الله نکونام باید از محیط علمی حوزه‌های علمیه دور باشد و نوعی بازنشستگی را به خود تحمیل کند.
دادگاه ویژه روحانیت، در حالی بستری شدن آیت‌الله نکونام در بهداری زندان قم را کتمان می‌کند که از تاریخ دهم مهرماه، تهیه دارو را نیز برای وی قطع کرده‌ است.
آیت‌الله نکونام مدت دو سال است که به طور متناوب در زندان‌های اوین و قم زندانی است. وی با خصومت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، بیت رهبری و دادگاه ویژه روحانیت به زندان افتاده است

No comments:

Post a Comment