Saturday, October 15, 2016

مادر یکی از شهدای عاشورای ۸۸: نوبت ناله‌های حاکمان ظالم است



مادر «امیر ارشد تاجمیر» یکی از جوانانی که در روزی عاشورای ۱۳۸۸ توسط خودروی نیروی انتظامی زیر گرفته و به شهادت رسید، در نامه‌ای نوشته که پس از هفت سال برای اولین بار فیلم کشته شدن فرزندش را دیده است.
به گزارش «سحام»، شهین مهین‌فر، گوینده سابق صداوسیما همزمان با روز عاشورا، در صفحه فیس‌بوک خود خطاب به فرزند کشته شده‌اش نوشته است: «بس است؛ دیگر ناله نکن. خدایا؛ ناله‌های امیر ارشدهایم دیگر بس است. این‌بار نوبت ناله‌های حاکمان ظالم است […] آنها که دکل می دزدند و اختلاس می کنند اما دست و پای گرسنه بیکار را به جرم دزدی می‌برند. آنهایی که فرزندانشان با پول ملت در “مرگ بر آمریکا” عشق می‌کنند و فرزندان شریف و فرهیخته‌مان را در عنفوان جوانی به سیاهچال می فرستند. آنها که چون خود به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند و جوانان ما را برای شادی و خوشحالی بزه‌کار و خلافکار می‌خوانند.»
امیر ارشد تاجمیر در روز یکشنبه ۶ دی ١٣٨٨، منزل را به قصد شرکت در اعتراضات پس از کودتای انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال ۸۸ ترک کرد.
وی در میدان ولیعصر تهران مورد هجوم یکی از خودروهای نیروی انتظامی قرار گرفت و این خودرو از روی بدن مجروح او رد شد.
او پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید و ظرف مدت کوتاهی، ویدئو کلیپ‌هایی از این جنایت، در فضای اینترنت پخش شد که عبور ماشین‌های نیروی انتظامی را از پیکر وی نشان می داد.
بنا به گفته مادر آقای تاجمیر، او به دلیل کمک به دو نفر از معترضین مورد حمله نیروهای دولتی قرار گرفت: «دو دختر را گرفته بودند و به شدت می‌زدند؛ بعدها یکی از دختران آمد سر خاک امیر ارشد و همه را برای من تعریف کرد… آنها را می‌زدند و مردم هو می‌کردند، امیر ارشد فریاد زده که هو کردن شما دردی دوا نمی‌کند نجات‌شان بدهید و خود جلو می‌رود و یکی از ماموران را هل می‌دهد مردم هم می‌آیند که کمک کنند و نجات دهند اما ماموران می‌ریزند؛… نمی‌دانم چقدر کتک خورد اما از پشت، ماشین نیروی انتظامی با سرعت به او می‌زند و او را می اندازد و همان موقع یک ماشین دیگر که آن هم مال نیروی انتظامی بود و همان‌جا پارک کرده بود می‌آید و از روی امیر ارشد من سه بار رد می شود.» (روز آنلاین)
جسد آقای تاجمیر به پزشک قانونی کهریزک برده شد و پیکر وی در قطعه ۳۰۲، ردیف ۱۶۶، شماره ۷ بهشت زهرای تهران، به خاک سپرده شد. او ٢۵ سال داشت.

No comments:

Post a Comment