Tuesday, September 13, 2016

فشارهای اقتصادی؛ اهرمی برای به حاشیه راندن دوست داران عرفان حلقه


دو تن از شاگردان محمدعلی طاهری روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ۹۵ پس از گذراندن یک سوم دوره حبس ۵ ساله خود با پرداخت جریمه نقدی از زندان رجایی شهر آزاد شدند.

به گزارش سایت «نجات با حلقه»، سعید اردشیر با پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی و گذراندن یک سوم دوره محکومیت ۵ ساله خود، در حالی از زندان رجایی شهر آزاد شد که بخش زیادی از اموال او پیش از دستگیری توقیف شده بود.

این مربی عرفان حلقه که کارخانه و اموالش توسط ماموران قرارگاه ثارالله توقیف شد، علاوه بر صدها میلیون خسارت مالی که او را با وضعیت ورشکستگی مواجه ساخت، مجبور به پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی هم شد تا سیستم قضایی فاسد به آزادی مشروط او رضایت دهد.

اردشیر شهنواز، دیگر شاگرد محمدعلی طاهری است که با تحمل شرایط مشابه و تعطیل شدن شرکت شخصی اش به زندان رفته بود. او نیز پس پرداخت جریمه نقدی، روز پنجشنبه مشمول آزادی مشروط شد.

شایان ذکر است، محمدرضا افشار و زیبا پورحبیب نیز از جمله شاگردان محمدعلی طاهری هستند که در ماه های اخیر پس از گذراندن قسمتی از دوره محکومیت خود و پرداخت جریمه نقدی آزاد شده اند.

این در حالی است که خود محمدعلی طاهری با وجود اتمام دوره محکومیت ۵ ساله در ۱۸ بهمن ۹۴ و پرداخت ۹۰۶ میلیون تومان جریمه نقدی، ۷ ماه است که در سلول انفرادی بند دو الف سپاه در زندان اوین، به صورت کاملا غیرقانونی، نگه داری می شود. گویی دستگاه قضایی، این اندیشمند را گروگان گرفته است!

در حال حاضر فهیمه اعرفی، لیلا سبزعلی جماعت، عبدالاحد جلیل زاده، لیلاجعفری، پیمان میرزایی و وحید پورطهماسب از شاگردان محمدعلی طاهری هستند که در زندان به سر می برند.
از این میان پیمان میرزایی ۲۴ ضربه شلاق را تحمل نموده و سایرین نیز به پرداخت جریمه های نقدی (بعضا بیش از صد میلیون تومان!) محکوم شده اند.
از وضعیت فعلی وحید پورطهماسب در زندان بابل نیز اطلاع دقیقی در دست نیست.

گفتنی است، تحمیل جریمه های سنگین به شاگردان محمدعلی طاهری به همراه سایر فشارهای اقتصادی، با هدف تضعیف وضعیت معیشت هوادارن عرفان حلقه و به حاشیه راندن جمعیت حامیان محمدعلی طاهری، سیاست ناجوانمردانه ای است که از سوی دستگاه امنیتی اتخاذ شده است.

سیاستی که دوست داران عرفان حلقه تنها قربانی آن نیستند و سایر اقلیت های قومی و مذهبی در ایران نیز از آن رنج می برند.

No comments:

Post a Comment