Friday, September 2, 2016

خطر سکته مغزی مجدد برای مرجع تقلید محبوس/ ممانعت دادگاه ویژه روحانیت از انتقال آیت‌الله نکونام به بیمارستان


در پی انتقال چند باره آیت‌الله محمدرضا نکونام مرجع تقلید محبوس به زندان ساحلی قم، حال جسمانی این زندانی سیاسی – عقیدتی برای چندمین بار طی ماه اخیر رو به وخامت گذاشته است. 

به گزارش خبرنگار «سحام»، از روز گذشته «فشار خون» آیت‌الله محمدرضا نکونام به مرز خطرناک ۲۲ و «قند خون» وی به ۳۵۰ رسیده و بر اساس نظر پزشکان، هر لحظه ممکن است این مرجع تقلید زندانی، به دومین سکته مغزی خود در زندان مبتلا شود.

دادگاه ویژه روحانیت از اعزام این مرجع تقلید زندانی به بیمارستان و اعطای مرخصی درمانی به وی ممانعت به عمل می‌آورد!

بنا بر اطلاع خبرنگار‌ «سحام»، جمعی از طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه تصمیم گرفته‌اند در صورت عدم اعزام آیت‌الله نکونام به مرخصی پزشکی، در مقابل زندان ساحلی قم تحصن کنند.

۱۱ دی‌ماه سال ۹۵، بیست ماه از محکومیت این مرجع تقلید شیعه می‌گذرد. به دلیل این‌که آیت‌الله نکونام دارای شرط سنی بالای ۶۰ سال است، بر اساس قانون می‌تواند از آزادی مشروط استفاده کند.

وی که به دلیل اختلاف نظر با نظریات فقهی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مدت دو سال است در زندان به سر می‌برد، تا کنون در برابر فشارهای دادگاه ویژه روحانیت برای کناره‌گیری از فعالیت‌های علمی در حوزه‌های علمیه مقاومت کرده است.

ساعتی قبل پزشکان مستقر در بهداری زندان ساحلی قم، آیت‌الله نکونام را معاینه و به مأموران امنیتی دادگاه ویژه روحانیت گفته‌اند که وی باید سریعا در بیمارستان‌ مجهزی در تهران بستری شود، اما تا لحظه مخابره این خبر، دادگاه ویژه روحانیت از بستری شدن این مرجع تقلید زندانی خودداری کرده است.

ماموران دادگاه ویژه روحانیت به قصد آزار این مرجع تقلید، طی ماه اخیر وی را چهار بار از منزل به بیمارستان و بالعکس منتقل کرده‌اند.

No comments:

Post a Comment