Sunday, September 4, 2016

رجوع به دفاتر مراجع تقلید به مثابه اتمام حجت با آنها است



پس از مراجعه گسترده شاگردان محمدعلی طاهری به دفاتر مراجع تقلید شیعه در قم، مشهد و تهران و ارائه کتاب ها و آثار بنیانگذار عرفان حلقه و مستندات بی گناهی این اندیشمند، برخی سایت های وابسته به سپاه پاسداران در واکنش به این حرکت شجاعانه، آن را «تفهیم و تحمیل خطا به مراجع» نامیدند و با اشاره به تیتر سایت «نجات با حلقه» در خصوص «بی تفاوتی علوی گرگانی در قبال حکم اعدام محمدعلی طاهری»، آن را نشانه «تزویر» و «نتیجه نگرفتن از دیدار با مراجع» دانستند.

این سایت های معلوم الحال با پرداختن به مغالطه ها و سیاه نمایی های تکراری همواره سوال اصلی را بی جواب می گذارند. گویی هشدار صریح شاگردان محمدعلی طاهری خطاب به مراجع تقلید شیعه در خصوص نقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی یک اندیشمند را در نامه آنها به مراجع، ندیده اند که این مراجعه را نشانه استیصال می انگارند.

پر واضح است که دیدار با مراجع تقلید به مثابه اتمام حجت با آنهاست و همان گونه که در نامه شاگردان محمدعلی طاهری به مراجع تصریح شده است، لکه ننگ صدور حکم اعدام برای یک اندیشمند، بر دامن مرجعیت تشیع است و در آستانه اعلام حکم جدید بنیانگذار دو طب مکمل ایرانی، شاید این آخرین فرصت برای جبران خسارتی باشد که با صدور فتوای “ارتداد” محمدعلی طاهری به اسلام و شیعه وارد شده است.

No comments:

Post a Comment