Tuesday, August 9, 2016

معاون فرهنگی اوقاف: باید از ظرفیت امامزادگان برای مقابله با جنگ نرم بهره گرفت


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما باید از ظرفیت امامزادگان برای مقابله با جنگ نرم بهره ببریم، بر همین اساس در ۲۸۰۰ بقعه و امامزاده برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد شرف‌خانی در نشست خبری که به مناسبت روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: اکنون برنامه عمرانی هزار و ۹۹۹ امامزاده و بقعه را در دستور کار داریم.

شرف‌خانی تأکید کرد:‌ از بین امامزادگان سه هزار و ۵۹ امامزاده و بقعه را در دستور کار و مرمت برای امسال داریم.

وی ادامه داد: دولت امسال ۵۰ میلیارد تومان برای عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه در نظر گرفته است. در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان بود، اما در سال ۹۴ به دلیل مشکلات مالی و بودجه‌ای که برای دولت و کشور وجود داشت و ما هم در جریان آن هستیم، هیچ بودجه‌ای تخصیص داده نشد؛ ولی این را می‌دانیم که عزیزانی که در دولت هستند دغدغه عمران و آبادانی مساجد را دارند.

وی گفت: ما برای دو هزار امامزاده پرتال جامع امامزادگان را طراحی کرده‌ایم و در کل کشور تمام بقاع متبرکه شناسایی شده است. این مطلب را باید مد نظر داشته باشیم که دشمن جایگاه‌ها و مکان‌هایی که می‌تواند بر روی مردم اثر مثبت داشته باشد را شناسایی کرده است و می‌خواهد با شایعه‌پراکنی و تهیه کلیپ و مصاحبه و برنامه علیه آن‌ها اقدام کند. اما ما باید در این عرصه هوشیار باشیم. آن‌ها اکنون امامزادگان را هدف قرار داده‌اند تا از این طریق تخریب اعتقادی داشته باشند ولی باید در مقابل این رفتار آن‌ها از طریق جنگ نرم و فعالیت‌های فرهنگی بایستیم.

No comments:

Post a Comment