Monday, August 22, 2016

حضور شاگردان «محمدعلی طاهری» در بیوت مراجع تقلید


روز یک‌شنبه بیست‌وچهارم مردادماه، جمعی از شاگردان «محمدعلی طاهری» در پی نگرانی از وضعیت پرونده استاد خود و احتمال صدور مجدد حکم اعدام برای وی، به بیوت تنی چند از مراجع تقلید در قم مراجعه کردند.
به گزارش خبرنگار «سحام»، مراجعه شاگردان «محمدعلی طاهری» بنیان‌گذار عرفان حلقه به بیوت مراجع تقلید در قم، در حالی صورت گرفته که بیش از ۶ ماه از پایان محکومیت پنج‌ساله آقای طاهری می‌گذرد و وی هم‌چنان در زندان انفرادی به سر می‌برد.
هم‌چنین ۷ هزار تن شاگردان محمدعلی طاهری در اقدامی خودجوش، اقدام به پرداخت مبلغ ۹۰۶ میلیون تومان «رد مال تعیین شده توسط دادگاه» کرده‌اند.
گفته می‌شود هدف از مراجعه شاگردان آقای طاهری به بیوت مراجع تقلید، جلب نظر این مراجع به پرونده این زندانی عقیدتی بوده است.
شاگردان آقای طاهری در این مراجعات، اقدام به ارائه کتاب‌ها و مقالات محمدعلی طاهری، مستندات پرداخت مبلغ ۹۰۶ میلیون تومان «رد مال» و ابراز نارضایتی از حضور استاد خود در زندان انفرادی کرده‌اند.
شاگردان و هواداران «محمدعلی طاهری» به دفاتر آیات موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی، بیات زنجانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی، گرامی، خامنه‌ای، سیستانی و وحید خراسانی مراجعه و آنان را در جریان مظالم وارده بر خود و استادشان قرار دادند.

متن و تصویر نامه‌های تنظیم شده به نام یازده نفر از مراجع تقلید که برای انتشار در اختیار «سحام» قرار گرفته، به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی…
با سلام و تحیت
احتراما اینجانبان تقدیم کنندگان این نامه و ضمائم آن، به نمایندگی از جمع کثیری از شاگردان استاد محمدعلی طاهری، توجه آن مرجع عالی‌قدر را به موارد ذیل جلب نموده و تقاضای رسیدگی عاجل داریم.
استادمان آقای محمدعلی طاهری بنیانگذار دو رشته طب مکمل و سایمنتولوژی باز هم در معرض رای اعدام می‌باشند. نیروهای امنیتی پیشتر و با طرح استفتائاتی با پیش فرض‌های دروغین، مبادرت به اخذ فتوی از برخی مراجع معظم نمودند و با استناد به آن استفتائات، حکم ناعادلانه اعدام را از دستگاه قضا دریافت کردند؛ لیکن به دلیل فقدان مستندات، رای مذکور در دیوان‌عالی کشور نقض شد.
متاسفانه باخبر شدیم مجددا با فشار شدید به دستگاه قضائی کشور، ایشان را مجاب کرده‌اند که دوباره حکم اعدام صادر کنند. (فایل صوتی یکی از بازجویان به پیوست تقدیم است که در آن به موارد شرم آوری از جمله فریب مراجع نیز اشاره شده.)
لذا یادآور می‌شود در صورتی که این حکم صادر و اجرا شود؛
اولا ظلم بزرگ و بی‌عدالتی فاحشی صورت گرفته و در این جفا همه مسئولین و دست اندرکاران شریکند.
ثانیا لطمه‌ی عظیمی به پایگاه مرجعیت شیعه وارد خواهد آمد چون منشاء حکم صادره همان فتاوی می‌باشد.
ثالثا متاسفانه مشاهده شد دستگاه امنیتی حتی تاب مراجعه‌ی ما شاگردان، که از استادمان درس صلح و سلم گرفته‌ایم را به شما مرجعیت معظم نمی‌آورد و مانند پیش‌تر درصدد جلب‌مان برآمدند، ما و استادمان نیازمند آزادی و امنیتیم.
از این رو ضمن مرور فرموده رسول اکرم (ص) که فرمودند: «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم»، مانند استادمان ضمن اقرار به وحدانیت حق و حقانیت رسول اکرم (ص) و اعتقاد به ولایت دوازده امام علیهم السلام، تقاضای دادخواهی داریم. نگذارید خون مظلوم بی‌گناهی به ناحق بریزد.
با آرزوی توفیق الهی
جمعی از شاگردان محمدعلی طاهری

No comments:

Post a Comment