Saturday, June 18, 2016

تجمع «مدافعین حقوق بشر» در هانوفر آلمان



روز جمعه ۱۰ ژوئن ۲۰۱۶ برابر با ۲۱ خردادماه ۱۳۹۵ تجمع با شکوهی همراه با نواختن دف و آواز در مقابل راه‌آهن شهر هانوفر آلمان برگزار شد.
به گزارش سایت «نجات با حلقه» به نقل از «آمدنیوز»، این گردهمایی به همت «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران»، «سازمان عفو بین‌الملل»، «شاگردان محمدعلی طاهری»، «انجمن کرامت»، «مهر ایران»، «انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران هامبورگ»، «جامعه‌ای برای خلق‌های مورد تهدید» و حامیان مادران پارک لاله هامبورگ برگزار شد
تجمع کنندگان حین حرکت به‌طور سمبلیک و به حرمت بی‌‌گناهان دربند و انسان‌هایی‌ که در راه آزادی و صلح بشریت، جان خود خود را از دست داده‌اند، گل‌های رز رنگینی را پرپر کرده و درخواست رهایی همه زندانیان عقیدتی و سیاسی از جمله خانم «نرگس محمدی»، آقایان آیت‌الله «سیدحسین کاظمینی بروجردی»، «محمدعلی طاهری» و «حشمت الله طبرزدی» را داشتند.
در این تجمع مقامات دولت آلمان از جمله رئیس پارلمان نیدرزاکسن آقای «برند بوزمن»، سخنگوی مطبوعاتی کلیسای مارکت کیرشه هانوفر خانم «بکرو»، خانم «یوتاکرمر» نماینده وزیر اول نیدر زاکسن و آقای «استفان وایل» نیز حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این تجمع نامه‌هایی حاوی اطلاعات مربوط به شرایط ۴ زندانی خانم «نرگس محمدی»، آیت‌الله «کاظمینی بروجردی»، «محمدعلی طاهری» و «حشمت‌الله طبرزدی» را به مقامات هانوفر ارائه دادند.
در این نامه‌ها به نقض گسترده حقوق بشر در ایران اشاره شده و از دست‌اندرکاران خواسته شده که با توجه به بهبود روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با ایران، نقض حقوق انسان‌های دربند را فراموش نکرده و و در این زمینه نیز با دولتمردان ایرانی‌ به گفت‌وگو بنشینند.
در انتها و طی‌ سخنرانی‌‌هایی‌ کوتاه، مقامات آلمانی‌ از کلیه شرکت‌کنندگان جهت حضور فعال در تجمعات حقوق بشری تشکر کرده و وعده دادند در ارتباط با خواسته‌های مطرح شده به خصوص آزادی چهار فرد نامبرده با دولت ایران وارد مذاکره شوند.

No comments:

Post a Comment