Thursday, March 10, 2016

یک گروه نظارتی بر امور مسیحیان جهان میگوید تعداد مسلمانهایی که در ایران خطر زندان و حتی مجازات مرگ را به جان خریده و به مسیحیت روی میآورند، رو به افزایش گذاشته است.

برخی رسانههای آمریکا به نقل از یک مرکز مذهبی که به مسیحیان تبشیری در جهان کمک رسانی میکند، گزارش دادهاند صدها هزار نفر در ایران به صورت مخفیانه در کلیساهای خانگی در ایران عبادت میکنند.

به گفته مرکز علوم مذهبی "پارس" که مقر آن در لندن است و فعالیتهایش بر آموزش نسل جدید رهبران تبشیری متمرکز است، شمار اعضای کلیساهای خانگی در ایران به حدود یک میلیون نفر افزایش یافته است.

به دنبال انقلاب 1357 و روی کار آمدن حکومت مذهبی شیعه در ایران، اقلیتهای مذهبی در ایران، از جمله مسیحیان، با محدودیتهایی روبرو بودهاند و شمار زیادی از آنها در طول این سالها کشور خود را ترک کردهاند.

جمهوری اسلامی ایران میگوید مسیحیت تبشیری مذهب نیست و آن را یک جریان سیاسی میداند که از خارج هدایت میشود. در سالهای اخیر دستگیری مسیحیان و برخورد با کلیساهای خانگی در ایران افزایش یافته است.

از سوی دیگر به دلیل سیاستهای نظام مذهبی حاکم در ایران و تبعات سیاسی و اجتماعی ناشی از آن، برخی از مسلمانان ایران به مذاهب دیگر روی آوردهاند و گفته میشود سالانه دهها هزار نفر، تنها به مسیحیت میگروند.

مؤسسه مذهبی "اوپن دورز آمریکا" (باز کردن درب USA) که هر سال گزارشی از وضعیت مسیحیان در کشورهای مختلف جهان را منتشر می کند، شمار مسیحیان ایران را 450 هزار برآورد کرده است؛ هرچند آمار دقیقی در این زمینه در دسترس نیست

No comments:

Post a Comment