Wednesday, February 17, 2016

صدور حکم برای۷ شهروند بهایی, بدون حضور در دادگاه و داشتن وکیل



به گزارش کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی:هفت شهروند بهایی ساکن اصفهان که پیشتر به همراه ۱۱شهروند بهایی ساکن تهران و مشهد توسط مقامات امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شدند بدون اطلاع قبلی و فقط با ارسال اس ام اس از دادگاه محاکمه شدند.

یکی از منابع به نزدیک به یکی  از این محکومین، در این رابطه به کمپین گفت:یکی از این شهروندان بهایی ساکن اصفهان در تاریخ ۲۷ بهمن ماه با مراجعه به دادگاه و معرفی وکیل با این جواب از مقامات قضایی مواجه شد که دادگاه  بدون حضور شما برگزار شده است و طی ۲ روز آینده حکم شما و شش شهروند بهایی دیگر نیز صادر شده و اعلام می شود.

این درحالی است که این ۷ شهروند بهایی نه در دادگاه شرکت کرده اند و نه حق انتخاب وکیل داشته اند.

پیشتر این ۵ شهروند بهایی به همراه ۱۱ شهروند بهایی دیگر در روز يكشنبه ٢٤ آبان ماه ١٣٩٤ در پي مراجعه ماموران وزارت اطلاعات به منازل جمعي ازاین شهروندان در شهرهاي تهران، اصفهان و مشهد، حدود ۱۶ نفر از این شهروندان  بازداشت شدند.

اسامي اين افراد به شرح ذيل مي باشد:
تهران: صهبا فرنوش، نگار باقري، نوا منجذب، ياور حقيقت، نويد اقدسي و هليا مشتاق
اصفهان: ادیب جانمیان،سحاب روحانی،متین جانمیان،یگانه آگاهی،زرین آقابابایی،پروین نیکایین،کیوان نیکایین،ارشیا روحانی،وحید کرمی
مشهد: ساناز اسحاقي، نيكا پاكزادان، فرزانه دانشگري و نغمه ذبيحيان

از مجموع ۱۶ شهروند بهایی بازداشتی  ۷ شهروند بهایی مربوط به اصفهان هستند که ۲ شهروند دیگر به نام های پروین نیک آیین و زرین آقابابایی هنوز تا اعلام این خبر به دادگاه احضار نشده اند و ۵ شهروند باقی مانده بنا به گفته مقامات قضایی تا اعلام حکم دادگاه با قرار وثیقه آزاد هستند.

No comments:

Post a Comment