Sunday, December 25, 2016

اعتصاب غذای لاوین کریمی در زندان همدان



لاوین کریمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان همدان، در اعتراض به مخالفت مقامات قضایی با صدور مرخصی و محرومیت از حق درمان در اعتصاب غذا به سر می برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، لاوین کریمی، زندانی سیاسی که از خونریزی معده رنج می برد، به دلیل امتناع مسئولان زندان همدان از انتقال وی به بیمارستان و مخالفت دادستانی با صدور مرخصی، از روز چهارشنبه ۱ دی ماه دست به اعتصاب غذا زده است.
گفتنی است که مسئولین زندان همدان از اعزام لاوین کریمی به بیمارستان خودداری می‌کنند. این در حالی است که پزشک زندان تأکید کرده است که وی به دلیل خونریزی معده می‌بایست در بیمارستان بستری شود.
به گفته ی خبرنگار “مروفایتی”، این زندانی سیاسی اعلام نموده که تا رسیدن به خواسته هایش دست از اعتصاب نمی کشد.
شایان ذکر است که این دانشجوی سقزی به دلیل شکنجه‌های دوران بازجویی دچار مشکلات معده گشته است.
لاوین کریمی، شهروند سقزی که سابقه بازداشت در سال‌های ۹۲ و ۹۳ را نیز دارد، در آخرین مورد در ۲۴ مرداد ماه سال ۹۴ بازداشت و پس از ۴۵ روز بازجویی در اداره اطلاعات سقز از سوی دادگاه انقلاب به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” به ۵ سال و شش ماه حکم تعزیری و تبعید به همدان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال حبس تقلیل یافت.
لاوین کریمی، ۲۶ ساله و دانشجوی لیسانس مدیریت می‌باشد و هم‌اکنون در زندان همدان جهت سپری کردن دوران محکومیت خود محبوس است.

No comments:

Post a Comment