Thursday, November 16, 2017

بودجه اندک آسیب دیدگان زلزله غرب ایران در قیاس با بودجه های میلیاردی مراکز دینی!

دولت ۷۱میلیارد تومان برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر اختصاص داده، اما این در حالیست که بودجه اختصاص داده شده برای مراکز دینی در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان می باشد!
به گزارش «محبت نیوز» در پی وقوع زلزله، وزیر اقتصاد دستور پرداخت مبلغ ۷۱میلیارد و ۱۰میلیون تومان در سرفصل‌های مختلف تخصیص داده شده برای کمک به آسیب دیدگان ایلام و کرمانشاه را صادر کرد.
به گزارش مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر اساس این دستور، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل تنخواه ماده ۱۲وزارت کشور، ۱۴میلیارد و ۵۶۰میلیون تومان از محل تملک استان کرمانشاه، ۱۰میلیارد و ۵۵۰میلیون تومان تملک استان ایلام، ۱۵میلیارد تومان از محل اورژانس کشور و تهران، ۲میلیارد و ۹۵۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان از محل پزشکی قانونی، ۵میلیارد تومان از محل وزارت کشور و ۱۲میلیارد و ۹۴۶میلیون تومان از محل جمعیت هلال احمر پرداخت شد.
در مقام مقایسه بودجه مراکز دینی از این قرار است:
* برآوردِ بودجه‌ مرکز خدمات حوزه علمیه از لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۶ نیز ۷۰۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
برآوردِ بودجه‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صورت کلی بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است.
* برآوردِ بودجه‌ سازمان تبلیغات اسلامی مجموعن ۳۷۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.
* برآوردِ بودجه‌ سازمان اوقاف و امور خیریه ۱۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
* برآوردِ بودجه‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که مستقل محاسبه شده، ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
* برآوردِ بودجه‌ شورای عالیه حوزه‌های علمیه مجموعا ۳۶۷ میلیارد تومان و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ۲۲۹ میلیارد تومان تعیین شده است.
* برآوردِ بودجه‌ جامعه المصطفی برای سال آینده ۲۶۷ میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان پیشنهاد شده است.
*‌ برآورد بودجه‌ دولت برای بنیاد بین‌المللی و فرهنگی امام‌رضا ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و بودجه کانون فرهنگی و هنری مساجد ۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.
به گفته رضا حقیقت نژاد روزنامه نگار، در مورد مخارج اربعین «دولت از بودجه ی [سال] ۹۶، بیست میلیارد تومان خرج کرده. شهرداری امسال ده میلیارد تومان در نظر گرفته. ولی ما به بخش های تخصصی تر هم که می رویم می بینیم [از] آنجا هم دارد اعتبار تزریق می شود. یعنی مثلن یک میلیارد و سیصد میلیون تومان امسال برای داروی این مراسم اختصاص داده شد. یا مثلا در مورد بهسازی راه ها من دیدم که پانصد و پنجاه میلیارد تومان، اختصاص داده بودند که جاده هایی را که در مسیر راهپیمایی هستند بهسازی بکنند.

No comments:

Post a Comment