Wednesday, November 8, 2017

مسیحیت‎ستیزی در صدا و سیما با هدف اسلامی‎تر کردن دانشگاه‎ها و علوم انسانی

نهادهای حوزوی در جمهوری اسلامی با پشتیبانی حکومتی اعم از صدا و سیما و سپاه برای دانشگاه‎ها و علوم انسانی نسخه می‌پیچیند، دستورالعملی ضد مسیحیت و سکولاریسم.


به گزارش«محبت نیوز» در سال‌های گذشته تولید برنامه‎های ضدمسیحی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی رونق گرفته و هم در رادیو و هم در تلویزیون کارشناسان مذهبی، فرهنگی و امنیتی وابسته به جمهوری اسلامی در نشست‎ها و گفتگوهایی جانب‎دارانه بدون آنکه حتی یک کارشناس بی‏طرف مذهبی یا تاریخی در برنامه‌ها حضور داشته باشد با تحریف تاریخ و اصول آیین مسیحیت هرآنچه در جهت سیاست‎های ولی فقیه و نظام اسلامی باشد را در جامعه پمپاژ می‎کنند.
گرچه آمار نشان می‎دهد که در ایران استقبال چندانی صدا و سیما نمی‏‌شود و رسانه‌‏ی مورد استفاده عموم مردم ماهواره‎ها و فضای مجازی است، اما آن دسته هواداران جمهوری اسلامی در طبقات تندرو و مذهبی که بیننده یا شنونده این برنامه‌‏ها هستند و به قول معروف «یک کتابی» و «یک بُعدی» روزگار می‎گذرانند، از همین برنامه‌‏های پرنقص تغذیه فکری می‏شوند. همچنان که دستگاه‏های امنیتی و قوه قضاییه نیز از همین دست برنامه‎ها تغذیه فکری می‏شوند.
به تازگی صدا و سیما در مسیر رسالتِ مسیحیت ستیزی یک گام دیگر جلوتر رفته و از ضدّیت با آن در جهت نفی علوم انسانی و دانشگاه‎ها استفاده می‎کند.
سوم آبان ماه تعدادی از کارشناسان استادان حوزه در نشستی در برنامه‌‏ی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما شرکت کردند و بررسی موضوعی با عنوان «علوم انسانی و نیاز جامعه امروز ما» پرداختند که در بخشی از آن مسائلی درباره مسیحیت و ارتباط آن با سکولاریسم مطرح شد و کارشناس این برنامه عنوان کرد چون میان مسیحیت و سکولاریسم اشتراکاتی وجود دارد و علوم انسانی جدید به طور کامل در بستر مسیحیت و با سابقه سکولاریستی شکل گرفته است باید با آن مقابله کرد.
در این برنامه آخوند علیرضا قائمی‌نیا، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر اینکه «علوم غربی جهت‎ساز و با پیشینه سکولاریستی است و متاثر از اندیشه‌های مسیحیت است» تاکید کرده که باید این علوم با دیدگاه‎های اسلامی بازسازی شوند.
در همین نشست، رضا غلامی رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، مدعی شده «الحمدلله در این سال‌ها هم علوم انسانی اسلامی نشان داد از ظرفیت بالایی برخوردار است و هر سال می‎بینیم که همراهی اساتید و دانش‌پژوهان با علوم انسانی اسلامی بیشتر می‎شود و هیچ‎گاه به فکر تحمیل علوم انسانی اسلامی به کسی نبوده‌ایم».
مرداد ماه سال ۱۳۹۴ سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه در یک سخنرانی گفت مرحله چهارم انقلاب، اسلامی شدن جامعه و مرحله پنجم «تشکیل جامعه جهانی‌ اسلامی» است.
جعفری ضمن انتقاد از سیاست‌های فرهنگی‌ به ویژه ترویج و تدریس «علوم انسانی‌ غربی» در دانشگاه‌ها، وظیفه سپاه را «بستر سازی» دانست و گفت وظیفه اصلی‌ بر دوش روحانیت است.

No comments:

Post a Comment