Sunday, August 20, 2017

اعتصاب غذای نو کیش مسیحی ‘ابراهیم فیروزی’ در زندان رجایی شهر کرج

جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از هشت مردادماه امسال در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال آنها به سالنی دیگر دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش «محبت نیوز» گروهی از زندانیان در زندان رجایی شهر کرج «گوهردشت» در اعتراض به وضعیت زندان و همینطور ضرب و شتم گروهی از زندانیان و انتقال اجباری آنها به سالنی دیگر از روز هشتم مرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
در میان اعتصاب کنندگان که تاکنون مشخص شده ۱۰ نفر هستند ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی نیز حضور دارد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که زندانیان اعتصاب کننده رجایی شهر درخواست زیادی ندارند و تنها خواستار رعایت حقوق اولیه خود در زندان از جمله امکان هواخوری و پس دادن وسایل شخصی‌شان مثل لباس، پتو، کتاب و استفاده از فروشگاه زندان هستند.
‏بعضی زندانیان اعتصاب کننده بین ۱۷ تا ۲۲ سال سن دارند و بخش عمده دوران زندگی خود را داخل زندان گذرانده‌اند و تمام دارایی‌ها آنها شامل مقداری لباس و تعدادی کتاب و پتو و مقداری لوازم بهداشتی می‎شود.
وضعیت این زندان آنقدر اسف‏بار است که با واکنش فعالین سیاسی روبه رو شده است.
ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‎نگار منتقد در توییتی نوشته: «به هیچ یک از پزشکان بهداری زندان رجایی شهر اجازه ورود به بند را برای رسیدگی به وضع زندانیان اعتصاب کننده نمی‌دهند».
جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از هشت مردادماه امسال در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال آنها به سالنی دیگر دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
اعتصاب این زندانیان بازتاب گسترده‎ای داشته است. بی‌بی‌سی نوشته یخچال‌ها، تلویزیون و مواد غذایی مصرفی زندانیان، به سالن ۱۰ منتقل نشده و بر اساس دستور مدیریت زندان، زندانیان سیاسی و عقیدتی منتقل شده به این بند فقط می‌توانند از جیره دولتی استفاده کنند. به علت عدم انتقال دستگاه‌های تصفیه آب و آب سردکن به این سالن، دسترسی زندانیان به آب کافی نیز محدود شده است.
 
ابراهیم فیروزی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با گرویدن و تبلیغ مسیحیت بارها بازداشت شده بود.
این نوکیش مسیحی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ به حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی مرکز به ریاست قاضی “مقیسه” به پنج سال زندان محکوم شد.
او ١٧ اسفندماه ۱۳۹۳ از سوى شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه محاکمه شد در حالیکه براى اولین بار در جلسه دادگاه با وکیلش ملاقات کرد.
وی نه تنها در میان زندانیان عقیدتی بلکه در مقایسه بسیاری از زندانیان سیاسی هم وضعیت سخت‎تری را در زندان تحمل کرده است. سال گذشته دادگاه حتی اجازه نمی‌داد مدارک او برای دفاع در دادگاه وارد زندان شود.
ابراهیم فیروزی در دفاعیات و مصاحبه‌های خود بارها اعلام کرده در سال ۹۲ این وزارتخانه برای او پرونده سازی کرده و به نظر می‌رسد مخالفت با ورود این اسناد نگرانی وزارت اطلاعات از افشای اتهامات دروغ علیه او باشد.

No comments:

Post a Comment