Monday, August 28, 2017

حکم اعدام محمد علی طاهری صادر شد



وکیل محمد‌علی طاهری از صدور حکم اعدام برای موکلش خبرداد. حکم اعدام محمد علی طاهری صبح امروز صادر شده اما هنوز به طاهری ابلاغ نشده است.
سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌و ‌گو با ایلنا در مورد حکم محمد علی طاهری گفت: گویا حکم اعدام ایشان صادر شده است اما به دلیل اینکه عروسی دختر ایشان ۲۲ شهریور است به دادگاه مراجعه نکردیم که حکم به ما ابلاغ شود.
وکیل محمد‌علی طاهری خاطر نشان کرد: طبق قانون حکم باید به ما ابلاغ شود و ما برای ابلاغ حکم به دادگاه مراجعه نمی‌کنیم.
یکی دیگر از وکلای طاهری نیز اعدام کرد که حکم اعدام طاهری صادر شده است. زینب طاهری، وکیل دیگر محمد علی طاهری بنیانگذار عرفان حلقه اعلام کرد که حکم اعدام محمدعلی طاهری به استناد ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی، مصوب ۱۳۹۲ صادر شده است.
بر اساس گفته‌ی زینب طاهری، علیرغم این که شعبه۳۳دیوان عالی کشور یکی از مواردهای نقص دادنامه صادر شده در سال ۹۴را استناد به ماده ۲۸۶ اعلام نمود وصراحتا بیان داشت که اعمال واستناد به ماده ۲۸۶قانون مجازات مصوب ۱۳۹۲ در مورد جرم افساد فی الارض صحیح نیست، «زیرا که جرم انتسابی پیش از وضع قانون به وقوع پیوسته ومطابق ماده ۱۱قانون مجازات اسلامی، محکوم کردن متهم به استناد قانون موخر التصویب صحیح نیست)، مجددا دادگاه بدون توجه به ایراد مرجع عالی قضایی به استناد قانون موخر التصویب اقدام به صدور حکم اعدام برای محمد علی طاهری کرد

No comments:

Post a Comment