Tuesday, August 1, 2017

تجمع اعضای جنبش عدالت‌خواهی همزمان با شروع جلسه محاکمه یاشار سلطانی مقابل دادگاه انقلاب



جمعی از اعضای کمیته عدالت قضایی جنبش عدالت خواهی صبح امروز پیش از شروع جلسه محاکمه یاشار سلطانی مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، صبح امروز، جمعی از دانشجویان و از اعضای کمیته عدالت قضایی جنبش عدالت خواهی، پیش از شروع جلسه محاکمه یاشار سلطانی، با در دست داشتن پلاکاردهایی، مقابل دادگاه انقلاب، تجمع اعتراضی برپا کردند.
این افراد یاشار سلطانی را تا درب ورودی دادگاه انقلاب مشایعت کردند. این افراد که خود را دانشجو معرفی می‌کردند، پلاکاردهایی با عناوین زیر در دست داشتند: «فساد دیدید دهانتانرا گل بگیرید»، «باید کور شویم و فساد را نبینیم تا محاکمه نشویم»، «مکرر می‌گویند فساد اقتصادی، اما این کار به زبان گفتن، تمام نمی‌شود بلکه نیازمند مبارزه عملی است»، «نقاط دچار آسیب در گردش مالی و اقتصادی را درست شناسایی کنید»، «به‌جای پرداختن به ریشه‌ها و ام الفسادها به سراغ ضعفا نروید».
یکی از اعضای این کمیته با بیان این‌که «دانشجویان عدالت‌طلب در دفاع از آقای سلطانی در اینجا حضور پیداکرده‌اند»، گفت: در اصل ۸ قانون اساسی به‌صراحت آمده که زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر برای مردم به وجود آید. حالا که پس از ۴۰ سال از انقلاب شخصی آمده و این کار را انجام داده به او می‌گویند تو چه صلاحیتی برای امربه‌معروف داری؟
این دانشجوی معترض اضافه کرد: مسئله ما یاشار سلطانی نیست. برخی دیگر و سایر دوستان ما نیز با افشا کردن بعضی از مسائل دادگاهی شده‌اند. مطالبات ما در ابتدا این است که دادگاه این افراد علنی برگزار شود. با توجه به وجود فضای مجازی مردم از تمام اتفاقات مطلع می شوند، بنابراین دادگاه هر فردی که می خواهد باشد باید به صورت علنی اتفاق بیفتد. مردم مگر از املاک نجومی و فیش‌های نجومی باخبر نیستند؟ چرا نباید دادگاه علنی برگزار شود؟
این دانشجوی عضو جنبش عدالت‌خواهی عنوان کرد: از قاضی صلواتی یا نماینده ای از جانب ایشان تقاضا داریم که در این تجمع حضور یابند. لازم به ذکر است این اقدام ما کاملا دانشجویی است و اصلا به هیچ جناح سیاسی ارتباط ندارد. از قاضی صلواتی می خواهیم تا حضور داشته باشند و به این موضوع پاسخ دهند تا زمانی که حضور نیابند ما به این تجمع ادامه خواهیم داد.

No comments:

Post a Comment