Tuesday, August 1, 2017

اعتصاب غذای سهیل عربی در زندان اوین/ نگهداری نسترن نعیمی در بند دو-الف



سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در اعتراض به بازداشت همسرش «نسترن نعیمی» از سوی نیروهای سپاه پاسداران، در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده و سپس به بند دو-الف زندان انتقال یافته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در پی بازداشت نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی، این زندانی عقیدتی محبوس در بند ۳۵۰ اوین اعلام اعتصاب غذا کرده و از سوی مسئولان زندان به بند دو-الف منتقل شده است.
نسترن نعیمی روز گذشته از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده است و هم اکنون در بند دو-الف زندان اوین نگهداری می‌شود.
سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.
وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.

No comments:

Post a Comment