Monday, August 14, 2017

درخواست پنجاه سوگند از سوی قاضی برای محکوم کردن یک متهم به اعدام



ناپدری که به اتهام قتل کودک به قصاص محکوم شده بود، دوباره محاکمه می شود؛ قضات از مادر کودک مقتول خواستند تا سه ماه دیگر پنجاه شاهد را به دادگاه بیاورد تا با اجرای مراسم قسامه-سوگند قتل دختربچه توسط ناپدری‌اش را تأیید و حکم اعدام برای او صادر شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از روزنامه ایران، ناپدری که به اتهام خوراندن قرص‌های مخدر به دخترخوانده یک ساله‌اش «سوگند» به قصاص محکوم شده بود، همزمان با نقض حکم قصاص در دیوانعالی کشور، صبح دیروز برای دومین بار در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی رنجبر پای میز محاکمه ایستاد.
اما قضات دادگاه صدور رأی نهایی را به اجرای مراسم قسامه-سوگند موکول کردند.
براساس اوراق پرونده، شامگاه بیست و پنجم مرداد سال ۸۹ در پی مرگ «سوگند» کوچولو در بیمارستان نظرآباد، مادر داغدار دخترک با مراجعه به پلیس و تسلیم شکایتی، شوهردومش را عامل قتل دخترش معرفی کرد.
بنابراین کارآگاهان ناپدری سوگند کوچولو را بازداشت  کردند وتحت بازجویی قراردادند.
همزمان با شروع تحقیقات، پزشکی قانونی علت مرگ دختربچه را مصرف قرص‌های مخدراعلام کرد.
ضمن اینکه آثار کبودی روی گردن کودک نشان می‌داد او بشدت کتک خورده و شکنجه شده است.
بدین‌ترتیب فریبرز ۳۲ ساله به اتهام قتل فرزندخوانده‌اش، در سال ۹۲در دادگاه کیفری استان البرزمحاکمه و به جرم قتل به قصاص محکوم شد.
اما قضات دیوانعالی کشور پس از بررسی‌ها، این حکم را تأیید نکردند. بنابراین پس ازنقص حکم قصاص، سرانجام صبح دیروز ناپدری که به تازگی با قید وثیقه آزاد شده بود در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی رنجبر و با حضور دو قاضی مستشار- یزدان پورو خنک دار- پای میز محاکمه ایستاد.
در آغاز جلسه پس از بیان کیفرخواست توسط نماینده دادستان، مادر سوگند کوچولو در جایگاه ایستاد واز قضات خواست قاتل فرزندش هرچه زودتر به اشد مجازات محکوم شود.
قضات نیز از وی خواستند تا سه ماه دیگر پنجاه شاهد را به دادگاه بیاورد تا با اجرای مراسم قسامه-سوگند- قتل دختربچه توسط ناپدری‌اش را تأیید کنند تا قضات دادگاه درباره متهم تصمیم بگیرند.
سپس متهم در برابر دادرسان ایستاد و گفت: “من سوگند را نکشتم و از اینکه مواد مخدرخورده و مرده خبری ندارم.شب حادثه من همراه با سوگند برای رساندن مادرزنم به خانه‌اش رفتم وموقع برگشت برای خریدن آبمیوه مقابل یک مغازه ایستادم و برای سوگند هم یک شیر موز خریدم ولی وقتی به خودرو برگشتم دیدم که سوگند بیهوش شده واصلاً حالش خوب نیست.همان موقع سعی کردم با تنفس مصنوعی نجاتش بدهم اما حالش بهم خورد. من که بشدت ترسیده بودم به همان مغازه برگشتم واز صاحب مغازه تقاضای کمک کردم که باهم سوگند را به بیمارستان رساندیم اما چند دقیقه بعد پزشک اورژانس اعلام کرد او فوت کرده است”.
در پایان محاکمه قضات ختم دادرسی را اعلام کردند تا سه ماه دیگر مادر دختربچه شاهدانش را برای اجرای قسامه به دادگاه معرفی کند.

No comments:

Post a Comment