Thursday, August 3, 2017

مخالفت با آزادی مشروط محمدرضا نکونام/ اعلام اعتصاب دارو پس از انتقال به بیمارستان



محمدرضا نکونام، زندانی عقیدتی، در اعتراض به مخالفت با آزادی مشروط، در بیمارستان دست به اعتصاب دارو زده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آیت‌الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد، از هفتم مردادماه در اعتراض به روند دادگاه ویژه روحانیت و عدم موافقت با آزادی مشروط اقدام به اعتصاب دارو کرده است.
این روحانی علیرغم سپری کردن یک سوم از دوران محکومیت خود به دلیل مخالفت قاضی پرونده از حق آزادی مشروط محروم مانده است.
این در حالی است که این زندانی عقیدتی از بیماری‌های مختلفی به علت کهولت سن رنج می‌برد.
گفتنی است که وی در هفتم مردادماه به دلیل وخامت حال از زندان ساحلی قم  به بیمارستانی در تهران اعزام شده و در حال حاضر در این بیمارستان تحت تدابیر امنیتی بستری است.
آیت‌الله نکونام پس‌ازآنکه از مواضع آیت‌الله مکارم شیرازی علیه اینترنت پرسرعت انتقاد کرد، در یازده دی‌ماه سال ۹۳ بازداشت و به سلول انفرادی در زندان قم منتقل شد. وی پس از دو ماه حبس در انفرادی به دلیل سکته مغزی به بیمارستان انتقال می‌یابد. این روحانی منتقد بدون شاکی خصوصی در دادگاهی، به دو سال حبس محکوم شده که پس از اعتراض دادستانی، به پنج سال افزایش پیدا کرده است.
حکم دادگاه بدوی در شرایطی به آیت‌الله نکونام ابلاغ شده که او هوشیاری کامل نداشته و در پی سکته مغزی در بیمارستان به سر می‌برده است. این روحانی تاکنون چندین بارهم به این موضوع اعتراض کرده و دو نامه نوشته اما تاکنون جوابی از مسئولین نگرفته است.
پس از بازداشت نکونام، دادگاه ویژه روحانیت قم از توزیع رساله این روحانی جلوگیری کرده و کلیه کتاب‌های او را جمع آوری کرده است. به نوشته وب‌سایت شخصی نکونام، او بیش از یک صد مقاله و کتاب در عنوان‌های مختلف فقهی و معرفتی دارد.

No comments:

Post a Comment