Tuesday, August 22, 2017

احمدرضا جلالی ۳۱ مردادماه محاکمه می‌گردد


زمان دادگاه احمدرضا جلالی، پژوهشگر و زندانی امنیتی، ۳۱ مردادماه ۱۳۹۶ تعیین شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادگاه احمدرضا جلالی که پیش‌تر در ۱۱ مردادماه به دلیل غیبت قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب لغو شده بود، به ۳۱ مردادماه موکول شد.
احمدرضا جلالی بیش از یک سال است که به صورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می‌شود.
پیش از این، علیرغم اتمام دوران بازجویی، قاضی صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، با رد وکلای انتخابی این پژوهشگر محبوس در بند چهار، از برگزاری دادگاه برای وی خودداری می‌کرد.
شایان ذکر است، شماری از سازمان‌های جهانی و اروپایی مدیریت بحران در اعتراض به بازداشت غیرقانونی احمدرضا جلالی و بلاتکلیفی وی، برنامه‌های علمی ایران را تحریم کرده‌اند و خواستار آزادی فوری این پژوهشگر در بند شده‌اند.
پیش‌ازاین، ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی، و سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بودند که قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به‌طور شفاهی به این پژوهشگر زندانی گفته که او به اتهام‌هایی مانند «جاسوسی» یا «همکاری با کشورهای دشمن» به اعدام محکوم خواهد شد.
احمدرضا جلالی، استاد و پژوهشگر مدیریت حوادث مترقبه و دارای اقامت سوئد است. او فوق دکتری خود را در رشته مدیریت بحران در دانشگاه پیه مونتو ایتالیا گرفته و از مدتی پیش به همراه همسر و دو فرزندش ساکن کشور سوئد شدند. آقای جلالی در تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ پس از سفر به ایران به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی توسط مأموران وزارت اطلاعت دستگیر و روانه زندان اوین شد. او پس از هفت ماه بازجویی در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی منتقل شد. اتهام آقای جلالی «همکاری با دول متخاصم» عنوان شده است.

No comments:

Post a Comment